۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲
 امسال هیچ خودرویی وارد کشور نمی‌شود
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

امسال هیچ خودرویی وارد کشور نمی‌شود

زادبوم، معاون وزیر صمت ضمن رد خبر واردات خودرو تاکید کرد: امسال با توجه به محدودیت ارزی نمی توانیم ارز واردات خودرو را تامین کنیم.

به گزارش بازار، حمید زادبوم بااشاره به وضع کنونی صادرات گفت: در دو ماهه اول تا ۵۰ درصد کاهش صادرات داشتیم و تا ۸ ماهه اول صادرات به بیش از ۲۵ میلیارد رسیده است.

وی این رقم را نسبت به آمار مشابه سال قبل با ۱۹ درصد کاهش ارزشی توصیف کرد و افزود: ۲۱ درصد رشد صادرات داشتیم که مختص دوماهه اخیر است.

زادبوم صرفه اقتصادی صادرات را از دلایل این مسئله دانست وتصریح کرد: کشورهای همسایه مقصد اصلی صادراتی هستند و هم زیستی ما ما کرونا بیشتر شده است.

رییس سازمان توسعه تجارت همچنین نحوه ایفای تعهد صادرکنندگان را سهل تر دانست و گفت: صادرکنندگان می توانند در مقابل واردات دست به صادرات بزنند یا دیگران از پروانه صادراتی آن ها استفاده کنند.

وی ادامه داد: عملیات تجارت خارجی دست یک نفر نیست و فضای کسب و کار صادرکننده ها را بدین سمت سوق می دهد.

زادبوم با بیان اینکه برنامه ریزی ها از سال گذشته بر کشورهای همسایه متمرکز بوده و امروز اثر آن نمایان شده است، افزود: تولید هم در برخی زمینه ها رشد داشته که در صادرات موثر است.

وی تصریح کرد: بسیاری صادرات های صنعتی تا دو برابر افزوده شده ولی گاه فضایی ایجاد می شود که مجبور به پیوستن به مسیر صادراتی هستیم.

زادبوم همچنین ضمن رد خبر واردات خودرو توسط وزارت صمت تاکید کرد: امسال با توجه محدودیت ارزی نمی توانیم ارز واردات خودرو را تامین کنیم و از طرفی به میزان نیاز داخل تولید در کشور انجام می شود.

معاون وزیرصمت ادامه داد: سیاست گذاری واردات خودرو در ایدرو متمرکز است و میزان ارز ما به واردات کالاهای ضروری و مورد نیاز کارخانه هاست.

کد خبر: ۵۷٬۴۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha