۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۹
توزیع مرغ گرم در تهران تا تعدیل قیمت‌ها ادامه یابد/ وقفه بانک مرکزی در تخصیص ارز نهاده‌ها
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

توزیع مرغ گرم در تهران تا تعدیل قیمت‌ها ادامه یابد/ وقفه بانک مرکزی در تخصیص ارز نهاده‌ها

تهران- مدیرکل پشتیبانی امور دام تهران از توزیع مرغ گرم در این استان تا تعدیل قیمت‌ها و رسیدن به نرخ مصوب خبر داد و علت افزایش قیمت را وقفه سه ماهه بانک مرکزی در تخصیص ارز برای واردات نهاده‌ها دانست.

رضا سالمی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار از موفقیت آمیز بودن توزیع مرغ گرم که از روز گذشته در میادین تره‌بار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای تهران آغاز شده است، خبر داد و افزود: در این طرح، روزانه ۳۵۰ تُن مرغ گرم در میادین میوه و تره بار و ۳۰۰ تُن در فروشگاه‌های زنجیره‌ای سراسر استان توزیع می شود و این اقدام و توزیع مرغ منجمد کیلویی ۱۵ هزار تومان تا زمانی ادامه می‌یابد، که قیمت مرغ به قیمت مصوب برسد.

وی با بیان این که توزیع مرغ گرم پیش از این تنها در میادین میوه و تره بار انجام می شد، گفت: توزیع مرغ گرم در فروشگاه های زنجیره ای تاثیر بسزایی در کاهش قیمت ها و رسیدن این محصول به دست مصرف کننده نهایی دارد و بازخوردهای مناسب آن را دریافت می کنیم.

مدیرکل پشتیبانی امور دام تهران کاهش جوجه‌ریزی به دلیل نگرانی از عدم تخصیص نهاده‌های یارانه ای و با قیمت مناسب را دلیل افزایش قیمت مرغ دانست و گفت: بانک مرکزی به دلیل محدودیت ارز وقفه ای سه ماهه در تخصیص ارز مورد نیاز برای واردات نهاده‌های دامی ایجاد کرد، که همین امر سبب افزایش قیمت نهاده و کاهش جوجه ریزی شد.

کد خبر: ۵۷٬۳۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha