۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰
بعد از مدت‌ها انتظار، مانیتورهای منحنی ادیسه G۹ به بازار آمدند| یک ایده ناب برای گیمرها
مانیتور ادیسه G۹ را بهتر بشناسیم

بعد از مدت‌ها انتظار، مانیتورهای منحنی ادیسه G۹ به بازار آمدند| یک ایده ناب برای گیمرها

شرکت سامسونگ گسترده ترین مانیتور منحنی با حداکثر سرعت و واکنش پذیری را به بازار عرضه کرد، این مانیتور غول پیکر دارای قابلیت پخش چندین برنامه به صورت همزمان داشته و باروشنایی ۱۰۰۰ نیتی یک تجربه لذت بخش را برای کاربران و گیمرها به ارمغان خواهد آورد.

سیران خانعلی زاده؛ بازار: در ماه مرداد شرکت سامسونگ خبر اتمام پروسه طراحی وتولید مانیتور غول پیکر ادیسه G۹ را به رسانه ها اعلام کرد؛ این کمپانی مانیتور جدید خود را پیشرفته ترین نوع حال حاضر خطاب کرد و مدعی شد هیچکدام از مانیتورهای موجود در بازار، یارای رقابت با این محصول را  نخواهند داشت؛ جالب است بدانید، بسیاری از کارشناسان این مانیتور را ادیسه فضایی خطاب می کنند چرا که انحنایی عجیب آن الهام گرفته از فیلم علمی تخیلی استار تریک است. اکنون بعد از چند ماه انتظار این مانیتور منحنی با طراحی منحصر به فرد، وارد بازارهای رقابتی ۲۰۲۰ شده است. سامسونگ ادیسه G۹، یک مانیتور فوق العاده گسترده  منحنی بسیار تهاجمی است با حاشیه های نسبتاً نازک، پایه ای V شکل گسترده و مقداری نور RGB در پشت. در ادامه این گزارش به نقل از سایت «The Verge » مروری خواهیم داشت به این محصول دوست داشتنی و در عین حال قدرتمند.

طراحی فیزیکی
نمایشگری ۴۹ اینچی کشیده با طراحی خمیده مهمترین ویژگی این مانیتور را شامل می شود، ادیسه دارای یک مانیتور گسترده با وضوح بالای (۵۱۲۰ ۱۴ در ۱۴۴۰ پیکسل)   و با رنگ درخشان به لطف یک صفحه QLED  با قابلیت تولید ۱۰۰۰ نیت روشنایی است. سرعت این مانیتور چیزی حدود ۲۴۰ هرتز، ۱ میلی ثانیه  و  G-Sync و FreeSync ۲ برآورد شده است. دو DisplayPorts و یک درگاه HDMI ۲.۰ به کاربران اجازه می دهد تا به راحتی بین سه منبع ویدیویی تنوع انتخاب داشته باشند؛ علاوه بر این، حالت ساید بای ساید امکان استفاده از دو مورد را به صورت همزمان ایجاد کرده است، مثلا در یک زمان واحد می توان از کنسول بازی لذت برد  و در قسمت دیگر، صفحه مانیتور مورد نیاز را پیش روی داشته باشید، این مانیتور غول پیکر برای هرکدام از این عملکردها ۲۷ اینچ اختصاص خواهد داد و برای کارایی بهتر به تمامی طرفین قابل چرخش است. مانیتور فوق ۱۶.۷ کیلوگرم وزن دارد و در قسمت پشتی خود نور Infinity Core سامسونگ با ۵۲ رنگ و پنج جلوه نور را ارائه می دهد.

علاوه بر قسمت های معرفی شده، یک هاب دو پورت USB-A ۳.۰ و یک خروجی صدای ۳.۵ میلی متری وجود دارد که کاملاً با USB و گذرگاه صوتی ۳.۵ میلی متری صفحه کلید معمولی بازار تطابقت دارند. تنظیمات مانیتور با استفاده از یک توپی کوچک پنج جهته در زیر LED روشن  قابل تنظیم است که شامل قابلیت برش دادن کل پانل به ابعاد ۴: ۳، ۱۶: ۹ یا ۲۱: ۹، به جای کشیدن تصویراست، این بدان معناست هر زمان که بخواهید می توانید به طور موثر یک پنل ۲۷ اینچی HDR برای کنسول بازی یا تلویزیون در اختیار داشته باشید. نور پشت پنل به پنج نوع قابل تنظیم است و مواقعی که دمای سیستم از حد مجزا بالاتر برود یک سیستم خنک کننده هوشمند وارد عمل می شود.  این مانیتور ۹۲ درصد پوشش Adobe RGB، ۸۸ درصد پوشش رنگ NTSC و ۱۲۵ درصد پوشش sRGB را ارائه می دهد. قسمت پشتی مانیتور از طراحی بسیار زیبایی برخوردار است که چندان گیم محور نیست. در قسمتی که پایه متصل می شود  مقداری نور RGB وجود دارد و یک قلاب پلاستیکی کوچک نیز در قسمت بالای پایه برای نگه داشتن هدفون تعبیه شده است. پوشش پلاستیکی سفید این پایه قابل جدا شدن است و به کاربران این  امکان می دهد کابل ها را پنهان کرده و برای مدیریت کابل به پایین هدایت نمایند.

نحوه عملکرد
اوج روشنایی HDR سامسونگ ادیسه G۹ عالی است و بسته به صحنه بسیار متفاوت متفاوت عمل می کند. اما به طور کلی، آنقدر روشنایی تولید می کند که یک تجربه خارق العاده HDR را برای بیننده ارائه می دهد؛ این قابلیت دارای  VESA HDR۱۰۰۰ است که نیازمند   ۱۰۰۰cd / m²  روشنایی در اوج ۱۰۰ درصدی است. علاوه بر این کیفیت مهم، سامسونگ ادیسه G۹ از حداکثر روشنایی اوج SDR برخوردار است. از نظر محتوای مختلف بسیار سازگار است و به اندازه کافی روشنایی تولید می کند تا در شرایط روشنایی روشن بر تابش خیره کننده غلبه نماید؛ تنظیم روشنایی در حداکثر و تنظیم محلی در "خودکار" صفحه می تواند بسیار روشن تر شود و در  ۱۰٪  درصد پنجره به حداکثر ۶۳۹ سی دی در متر مکعب  خواهد رسید، اما فقط در حالت تصویر "High Brightness" با Local Dimming  و روشنایی پویا  وجود خواهد داشت.

همانند اکثر مانیتورهای دارای پنل VA، سامسونگ ادیسه G۹ نیز دارای زاویه دید افقی sub-par است و برای به اشتراک گذاری محتوا یا انجام بازی های چند نفر بسیار ایده آل عمل می کند؛ اما اگر کاربران در نمای خیلی نزدیک با این مانیتور قرار بگیرند، لبه های صفحه به دلیل فرمت گسترده بسیار غیر طبیعی جلوه می کنندکه این مشکل با انحنایی صفحه تا حدودی نادیده گرفته خواهد شد. زاویه عمودی نیز sub-par است، اما اگر زاویه مانیتور بالاتر از سطح چشم کاربر قرار گیرد تا حدودی باعث ایجاد تغییر در تصاویر و کنتراست رنگ خواهد شد.

مانیتور G۹ سامسونگ برای پاسخ به اصلی‌ترین نیازهای گیمر ها  مانند عدم اختلال، سرعت فوق‌العاده بالاو حداکثر واکنش پذیری، از جدیدترین فناوری‌های این شرکت بهره برده است. مدل G۹ در اندازه ۴۹ اینچی اولین مانیتور گیمینگ با کیفیت تصویر Dual Quad High-Definition (DQHD: ۵۱۲۰*۱۴۴۰) است و علاوه بر آن اولین مانیتور گیمینگ بازار است که با انحنای ۱۰۰۰R عرضه می‌شود. مانیتور G۹ مجموعه‌ای از پیشرفته‌ترین قابلیت‌ها مانند زمان واکنش ۱ میلی‌ثانیه و نرخ بروزرسانی ۲۴۰ هرتز و کیفیت تصویر فوق‌العاده شفاف QLED با رزولوشن dual QHD است. اودیسه G۹ با بهره بردن از سازگاری با NVIDIA G-SYNC و Adaptive Sync on DP ۱.۴ تک تک تصاویر هر صحنه اکشن را با بهترین کیفیت و کمترین اختلال نمایش می‌دهد. پس از کالیبراسیون، Samsung Odyssey G۹ از دقت رنگ استثنایی برخوردار است، میزان رنگ تقریباً روی  ۶۵۰۰K  قرار دارد، کیفیت گاما به میزان قابل توجهی بهبود یافته است اما هر دو صحنه تاریک و روشن کمی بیش از حد روشن  هستند.

هنگام کار با حداکثر سرعت رفرش می شود و زمان پاسخ دهی مناسبی  را  در اختیار دارد، بهترین تنظیمات overdrive "استاندارد" است که با سرعت ۶۰ هرتز عمل خواهد کرد، این برنامه از FreeSync پشتیبانی می کند و همچنین با G-SYNC سازگار است.

کد خبر: ۵۷٬۳۸۱

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha