۹ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۷
بارش برف در الیگودرز/ نیروهای امدادی در محورهای لرستان مستقر شدند
مدیرکل مدیریت بحران لرستان:

بارش برف در الیگودرز/ نیروهای امدادی در محورهای لرستان مستقر شدند

لرستان- پازوکی، مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان با اشاره به بارش برف در شهرستان الیگودرز گفت: جاده‌های استان لغزنده است و نیروهای امدادی در محورهای لرستان مستقر شده‌اند.

مهدی پازوکی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: براساس هشدار هواشناسی در رابطه با بارندگی‌های اخیر، جلسه ستاد مدیریت بحران استان برگزار و به همه دستگاه‌های اجرایی از جمله نیروهای امدادی، خدماتی، نظامی و انتظامی اعلام آماده باش شد و به فرمانداران هم اعلام کردیم که در حوزه عمل استحفاظی خود حضور داشته باشند و این مورد را به بخشداران، دهیاران و یا شهرداران هم تذکر دهند همچنین به طور مرتب وضعیت بارندگی را رصد کنند تا در صورت احتمال وقوع حادثه، به مردم اطلاع دهند.

وی افزود: هشدارهای لازم را به مردم داده‌ایم تا از توقف در حاشیه رودخانه‌ها، مسیل‌ها و آبراه‌ها خودداری کنند، از صعود به ارتفاعاتی که بعضاً مه‌آلود است و احتمال رعد و برق و تگرگ وجود دارد هم پرهیز کنند، به کشاورزان و بهره‌برداران شیلات هم اعلام کرده‌اند که تجهیزات و وسایل شان را از حاشیه رودخانه‌ها خارج کنند و نیز به همه پیمانکاران دستگاه‌های اجرایی که در حال بازسازی پروژه‌های سیلاب سال گذشته بودند اعلام شد که مسیر عبور آب را آزاد بگذارند و وسایل و تجهیزات شان را که در مسیر و بستر رودخانه قرار دارند خارج کنند تا آسیب نبینند.

مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان عنوان کرد: تاکنون بر اساس گزارشی که از فرمانداران، بخشداران، دهیاران و شهرداران دریافت کرده ایم مشکل خاصی در استان نداشتیم و تمام راه‌های مواصلاتی غالباً باز است؛ مناطقی از بخش‌های شهرستان الیگودرز به‌دلیل بارش برف بسته شده بود که سریعاً بازگشایی شد.

 وی بیان کرد: در حال حاضر تردد در تمام محورهای مواصلاتی استان برقرار است و تاکنون مشکل خاصی گزارش نشده است؛ هیچ‌گونه قطعی برق و گاز در شهر یا روستاهای استان گزارش نشده است.

پازوکی گفت: میزان بارش برف در شهرستان الیگودرز حداکثر ۲۰ سانت بوده ولی به دلیل برودت هوا احتمال بارش برف در مناطق صعب العبور و مناطقی که سردسیر است بیشتر می شود؛ به نیروهای راهداری که در مسیرها مستقر هستند اعلام آماده باش داده‌ایم تا از قطع شدن راه‌های ارتباطی جلوگیری کنند.

وی تصریح کرد: قطعاً به خاطر اینکه حجم بارندگی بالاست، جاده های استان لغزنده هستند و پلیس راه، هلال‌احمر و نیروهای امدادی در مسیرها مستقر شده‌اند تا در صورت ایجاد مشکل امداد رسانی صورت گیرد ولی تاکنون گزارشی در بحث تصادفات اعلام نشده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان خاطرنشان کرد: در جلسه ستاد بحران قرار شد فرمانداران، لیست روستاهایی که گازرسانی نشده‌ است یا عملیات گازرسانی به آنها در حال انجام است را در اختیار شرکت پخش فرآورده‌های نفتی قرار دهند تا سوخت آنها تأمین شود.

وی اظهار داشت: پیش بینی شده با توجه به حرکت توده‌های هوا به سمت الیگودرز و  بخش سپیددشت، از امشب میزان بارندگی در این مناطق افزایش چشم‌گیری داشته باشد.

کد خبر: ۵۷٬۳۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha