۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۰
تزریق پول صندوق توسعه ملی به بورس
رئیس هیئت عامل صندوق تثبیت بازار سرمایه خبر داد

تزریق پول صندوق توسعه ملی به بورس

آقا بابایی، رئیس هیئت عامل صندوق تثبیت بازار سرمایه، از واریز هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار خبر داد.

به گزارش بازار، محمد ابراهیم آقابابایی گفت: بر اساس قانون، باید یک درصد از منابع سالانه صندوق توسعه ملی از سال ۹۴ به بعد در بازار سرمایه به کار گرفته شود.

وی افزود: سپرده گذاری صندوق توسعه ملی در صندوق تثبیت بازار، بیش از ۵ سال است که مطرح شده، از سال ۹۶ که صندوق تثبیت بازار، فعالیت خود را آغاز کرد پیگیر سپرده گذاری صندوق توسعه ملی به این صندوق، بودیم.

رئیس هیئت عامل صندوق تثبیت بازار سرمایه ادامه داد: قراردادی که از حدود سه ماه پیش با موضوع سپرده گذاری صندوق توسعه ملی در صندوق تثبیت بازار سرمایه، مطرح شده بود با برخی ابهامات از طرف این صندوق، درباره نحوی بازپرداخت، تضامین و نرخ سپرده گذاری و ... همراه بود که پس از برگزاری جلسات و تصمیم گیری ها، ابهامات برطرف شد.

آقابابایی با بیان اینکه حدود ۳ ماه طول کشید تا مبلغ به صندوق توسعه ملی واریز شود، گفت: در اواخر شهریورماه امسال، تصمیمات جدی تری مبنی بر اجرایی شدن مصوبه، صورت گرفت که در نهایت در روز پنجشنبه گذشته، قرارداد با صندوق توسعه ملی امضا شد.

وی با بیان اینکه در سپرده گذاری صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار، به سراغ تسعیر نرخ ارز نرفتیم، اضافه کرد: این سپرده گذاری به گونه‌ای است که، صندوق توسعه ملی از محل بازپرداخت تسهیلات ارائه شده به بانک‌ها و با منابع ریالی، در صندوق تثبیت بازار سپرده گذاری می‌کند و منابع دلاری صندوق توسعه ملی، دست نخورده باقی می‌ماند.

کد خبر: ۵۷٬۳۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha