۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵
خشکسالی به ۵۰ هزار هکتار از اراضی گلستان ۱۰۰ درصد خسارت زد
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان:

خشکسالی به ۵۰ هزار هکتار از اراضی گلستان ۱۰۰ درصد خسارت زد

گرگان- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: به علت خشکسالی و بدسبزی محصول، حدود ۵۰ هزار هکتار از مزارع کشاورزی ۱۰۰ درصد خسارت دیده‌اند.

محمدرضا عباسی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: گلستان در اوایل فصل کشت با خشکسالی و عدم بارش مواجه بود که به حدود ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی بین ۱۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت زد.

وی افزود: بر اثر خشکسالی ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی استان دچار بدسبزی شدند که تاکنون خسارت ۱۰۰ درصدی حدود ۵۰ هزار هکتار تایید شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گلستان به میزان کشت محصولات مختلف زراعی در استان هم اشاره کرد و ادامه داد: در استان ۳۵۵ هزار هکتار گندم، ۵۸ هزار هکتار کلزا و ۷۴ هزار هکتار جو کشت شد که خشکسالی بیشتر به این محصولات خسارت وارد کرده است.

وی با این توضیح که قسمت قابل توجهی از اراضی خشارت دیده از خشکسالی امسال در نوار شمالی استان واقع شده‌اند، اضافه کرد: همچنین امسال دو هزار و ۸۰۰ هکتار چغندر، چهار هزار و ۲۰۰ هکتار سیب زمینی، سه هزار هکتار باقلا و دو هزار هکتار نخود فرنگی کشت شده است.

عباسی تاکید کرد: هم‌اکنون شاهد بارش‌های خوبی در استان هستیم و به کشاورزان توصیه می‌کنیم از ریز مغذی‌ها، کودهای شیمیایی، محرک‌های رشد و کودهای زیستی برای جبران خسارت و کاهش رشد رویشی استفاده کنند.

کد خبر: ۵٬۷۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha