۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰
بخشنامه ها و قوانین غیر کارشناسی مشکل بزرگ صادرکنندگان کشور است
صادرکننده نمونه هرمزگانی:

بخشنامه ها و قوانین غیر کارشناسی مشکل بزرگ صادرکنندگان کشور است

بندرعباس- عسکری، صادرکننده هرمزگانی گفت: بزرگترین مشکل صادرکنندگان کشور وجود قوانین و بخشنامه های متعدد و فاقد کارشناسی است که در بسیاری موارد موجب ایجاد اختلال در روند فعالیت آنها شده است.

محسن عسکری در گفتگو با خبرنگار بازار، بیان داشت: بخشنامه ها قوانین متعدد در تمامی روند صادرات از گمرک و بنادر گرفته تا دارایی و مالیاتی سدی بر سر راه صادرکنندگان هستند.

وی با اشاره به قانون های متعدد در کمرگ، اضافه کرد: اکثر تصمیماتی که در تهران گرفته و تبدیل به بخشنامه و قانون می شود در حوزه اجرا مشکلاتی را برای صادر کنندگان ایجاد می‌کنند.

عسکری اضافه کرد: با وجود اینکه گمرکات و بنادر و دریانوردی هرمزگان رابط خوبی با صادر کنندگان دارند اما قوانین دست و پا گیر در این حوزه مشکلاتی بر سر راه فعالین این عرصه ایجاد کرده است.

این صادرکننده هرمزگانی، تاکید کرد: چنانچه برای تصمیم گیری در خصوص مباحثی مانند صادرات یا واردات با عوامل این عرصه همچون اتاق بازرگانی، بخش خصوصی و صادرکنندگان مشورت شود می توان بهترین و عملیاتی ترین قوانین و بخشنامه های را تهیه و ابلاغ کرد.

وی تصریح کرد: شاید بخشنامه ها و قوانین به صورت تئوری مشکلی نداشته باشد اما برخی از آنها در عمل موجب بروز مشکلات عدیده ای برای بخش خصوصی می شود.

وی به قانون معافیت مالیاتی صادرکنندگان اشاره کرد و گفت: چنین قانونی وجود دارد اما اجرای آن را به هزار و یک اما و اگر سپرده شده که گذشتن از آنها در بسیاری از مواقع غیر ممکن است.

وی ادامه داد: به همین دلیل بیشتر صادرکنندگان کشور دارای بدهی هنگفتی مالیاتی هستند و همه آنها را به عنوان بدهکاری مالیاتی شناخته می شود که اگر قوانین دست و پا گیر و اضافه نبود معافیت مالیاتی شامل اکثر آنها می شد.

عسکری سود بالای تسهیلات بانکی را از دیگر مشکلات صادرکنندگان کشور دانست و عنوان کرد: در حال حاضر به دلیل بخشنامه‌ها و قوانین فاقد کارشناسی لازم، تمام صادر کنندگان کشور به گونه ای سیستم مالیاتی، بانکی و یا ارزی کشور بدهکار هستند.

کد خبر: ۵۷٬۲۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha