۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶
توسعه خطوط ریلی کشور در ذوب آهن اصفهان

توسعه خطوط ریلی کشور در ذوب آهن اصفهان

تولاییان، معاون بهره برداری شرکت ذوب آهن اصفهان تولید ریل ملی را از نقاط قوت مادر صنعت فولاد ایران در سودآوری ذوب آهن دانست و گفت: در برنامه بلند مدت این شرکت پیش بینی شده است تا سبد تولید محصولات با ارزش افزوده بالا همچون ریل و محصولات صنعتی ازجمله فولادهای ۷۰ کرون دو، آرک ها و ریل های معدنی و ورق سازه تولید شود.

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، مهرداد تولاییان، معاون بهره برداری شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: شرکت صنعتی بزرگ ذوب آهن در سال جهش تولید موفق به افزایش ۱۵ درصدی سبد محصولات صنعتی خود شد و مطابق بررسی های صورت گرفته کشش بازار ریل کشور سالانه ۱۰۰ هزار تن است و حتی با توسعه واجرای خطوط ریلی به نظر می رسد درسال های آینده نیاز کشور به ریل بین ۶۰ تا ۷۰ هزار تن برسد.

مهرداد تولاییان، تولید ریل ملی را از نقاط قوت مادر صنعت فولاد ایران در سودآوری ذوب آهن دانست وگفت: در برنامه بلند مدت این شرکت پیش بینی شده است تا سبد تولید محصولات با ارزش افزوده بالا همچون ریل و محصولات صنعتی ازجمله فولاد های ۷۰ کرون ۲، آرک ها و ریل های معدنی و ورق سازه تولید شود. وی همچنین، برنامه ذوب آهن را حرکت به سمت تولید محصولات صنعتی به جای محصولات ساختمانی همچون میلگرد و تیرآهن بیان کرد و گفت: حدود ۴۵ تا ۵۰ درصد محصولات این شرکت صنعتی بزرگ صادر می شود، اما در خصوص ریل، باتوجه به نیاز های داخلی، همچنان فضای موجود، تاکید بر تامین نیاز ریل داخل تا مجوزی برای واردات ریل دارد.

معاون بهره برداری شرکت ذوب آهن اصفهان، این واحد صنعتی بزرگ را تولیدکننده حدود ۸۰ درصد تیرآهن های سنگین کشور معرفی کرد و بیان کرد: درصورتیکه به این محصول در داخل نیاز نباشد، ذوب آهن می تواند تمام توان خود را به تولید ریل اختصاص دهد. وی همچنین افزود: طبق قراردادهای موجود ماهانه ۱۰ هزارتن تیرآهن سنگین در ذوب آهن تولید می‌شود، اما نیازهای موجود در بازار ماهانه هشت هزار تن است و باتوجه به قرارداد یک ساله ذوب آهن در تامین تیرآهن‌های سنگین تا نیمه نخست سال ۱۴۰۰ روند بازار تغییر نخواهد کرد. وی افزود: شرکت ذوب آهن اصفهان در زمینه تامین ریل خطوط مترو تاکنون سه هزار تن ریل مورد نیاز مترو بهارستان را تامین کرده است.

کد خبر: ۵۷٬۲۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha