۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹
طرح توسعه اقتصادی و اشتغال‌زا در ۳۸۷ روستای اردبیل در حال اجرا است
معاون برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل

طرح توسعه اقتصادی و اشتغال‌زا در ۳۸۷ روستای اردبیل در حال اجرا است

اردبیل- خوشزاد، معاون برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل گفت: در فاز نخست، اجرای طرح توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی در ۳۸۷ روستای استان در حال اجرا است.

غلامرضا خوشزاد در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: در راستای توسعه برنامه‌های اشتغال‌زایی تاکنون اقدامات اساسی در استان در نظر گرفته شده و به همین منظور برای کاهش مهاجرت از روستاها این برنامه‌ها در روستاهای استان در حال پیاده‌سازی است.

وی با اشاره به این که به همین منظور در فاز نخست اجرای طرح توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی در ۳۸۷ روستای استان در حال اجراست ادامه داد: تمام سعی و تلاش ما بر این است که در مجموع اجرای این طرح را در ۷۰۰ روستای استان محقق کرده و شاهد تحقق اهداف مورد نظر در این زمینه باشیم.

معاون برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل گفت: با توجه به این که در چندین سال گذشته مهاجرت بی‌رویه از مناطق روستایی به مناطق شهری مشکلات اساسی به وجود آورده به همین منظور نیاز است برای تقویت وضعیت معیشتی و توان اقتصادی خانوارهای ساکن در روستاها اقدامات مناسبی انجام یابد.

خوشزاد ادامه داد: در شرایط استقبال و داشتن خروجی مناسب اجرای این طرح در اکثریت روستاها در نظر گرفته شده است به طوری که تحقق اشتغال پایدار و فراگیر در استان با همکاری مدیران و دستگاه‌های اجرایی زمینه حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی محقق شود.

وی اظهار کرد: ارائه تسهیلات روستایی برای ایجاد بستر و زمینه اشتغال و تولید در روستاها یکی از محورهای اصلی توسعه روستایی در سطح استان اردبیل است تا بتوانیم با ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب از ازدیاد بیکاری جلوگیری به عمل آورده و مشکلات موجود در این زمینه را برطرف کنیم.

خوشزاد تصریح کرد: اجرای طرح آمایش سرزمینی استان در ۱۱ شهرستان استان مبنای کار قرار گرفته و در حال تصویب نهایی است که این موضوع برای ما جزو اولویت‌های اساسی به شمار می‌رود که نیاز است مسئولین و دستگاه‌های مربوطه همکاری‌های لازم را در این زمینه داشته باشند.

کد خبر: ۵۷٬۲۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha