۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹
احیای ظرفیت مرغداری های بلا استفاده در کرمان/ قیمت ها سیر نزولی گرفت
معاون صمت شمال استان کرمان در گفتگو با بازار:

احیای ظرفیت مرغداری های بلا استفاده در کرمان/ قیمت ها سیر نزولی گرفت

کرمان- خسروی، معاون امور بازرگانی صمت شمال استان کرمان گفت: به زودی ظرفیت های مرغداری های بلا استفاده در استان کرمان فعال می شود.

سینا خسروی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه قیمت مرغ طی هفته گذشته در کرمان به ۳۴ هزار تومان رسید، اظهار کرد: در حال حاضر قیمت گوشت مرغ در کرمان روند نزولی پیدا کرده و به ۲۸ هزار و ۸۰۰ تومان رسیده است.

وی مشکلات موجود در زمینه تامین نهاده های دامی را علت این افزایش قیمت عنوان کرد و افزود: از مردم می خواهیم خرید مرغ را به روزهای آینده موکول کنند چرا که قیت مرغ ظرف سه تا چهار روز آینده کاهش بیشتری می یابد.

خسروی در خصوص اینکه آیا پرهیز از خرید می تواند منجر به کاهش قیمت ها شود، افزود: در این زمینه باید دغدغه ها و مشکلات بخش تولید را هم در نظر بگیریم که با هزاران مشکل در شرایط نابرابر اقلیمی در حال تامین مرغ استان است.

وی گفت: خواهش ما از مردم مدیریت مصرف است به این معنا که خریدشان به مدت چند روز به تعویق بیاندازند تا با قیمت پایین تری مرغ را خریداری کنند.

معاون امور بازرگانی صمت شمال استان کرمان تاکید کرد: نخریدن مرغ ضرر و زیان عمده ای را به بدنه تولید وارد می کند که ممکن است تبعات آن را دو سه ماه بعد ببینیم. تولیدکننده ای که تولیداتش خریداری نشود از بازار خارج می شود و این مساله می تواند منجر به کمبود مرغ در استان شود.

در حال حاضر ۳۰ تا ۴۰ درصد نیاز گوشت مرغ استان کرمان از استان های همجوار تامین می شود و این مساله تاثیر زیادی بر روی نرخ مرغ می گذارد، با فعال شدن ظرفیت های بلااستفاده قدرت مدیریت قیمت در استان افزایش می یابد

توزیع مویرگی مرغ یخ زده در روستاها
خسروی با اشاره به اینکه ظرفیت های مرغداری های بلا استفاده استان کرمان فعال می شود، گفت: در حال حاضر ۳۰ تا ۴۰ درصد نیاز گوشت مرغ استان کرمان از استان های همجوار تامین می شود و این مساله تاثیر زیادی بر روی نرخ مرغ می گذارد، با فعال شدن ظرفیت های بلااستفاده قدرت مدیریت قیمت در استان افزایش می یابد.

معاون امور بازرگانی صمت شمال استان کرمان میزان مصرف روزانه مرغ در استان کرمان را ۱۷۰ تا ۲۰۰ تن ذکر و اظهار کرد: علاوه بر سهمیه ۲۵۰ تنی مرغ یخ زده برای شمال و ۱۵۰ تنی برای جنوب؛ سهمیه ۴۰۰ تن مرغ یخ زده صمت از طریق سپاه در روستاهای استان کرمان به صورت مویرگی و با قیمت ۱۵ هزار تومان توزیع می شود.

خسروی از مردم به دلیل مشکلات پیش آمده در حوزه گوشت مرغ عذرخواهی کرد و گفت: مرغ قلم اصلی و اساسی سفره های این روزهای مردم است. از همراهی مردم در حوزه مدیریت مصرف تشکر می کنم چرا که در روزهای اخیر سطح خرد بالایی در مباحث اقتصادی از خود نشان دادند.

وی از مردم خواست تخلفات در این زمینه را شماره ۱۲۴ گزارش دهند و افزود: مردم در هنگام تماس با این سامانه حتما شماره خود را برای پی گیری مطالبه‌شان اعلام کنند تا همکاران ما نتیجه را به اطلاع آنها برسانند.

کد خبر: ۵۷٬۲۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha