۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴
افزایش ۶۶ درصدی صادرات از گمرکات خراسان‌جنوبی
مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی خبر داد:

افزایش ۶۶ درصدی صادرات از گمرکات خراسان‌جنوبی

بیرجند- خاشی، مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی گفت: میزان صادرات کالا از گمرکات خراسان‌جنوبی در هشت ماهه سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش ۶۶ درصد افزایش داشته است.

 محمد علی خاشی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: در هشت ماهه سال جاری کالاهای صادراتی خروجی از گمرکات خراسان جنوبی ۴۲۱ میلیون و ۶۵۲ هزار و ۴۵۲ دلار بوده است.

مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه کالاهای صادراتی خروجی از گمرکات خراسان‌جنوبی از نظر وزنی نیز دو میلیون و ۳۸۶ هزار و ۱۷۸ تن بوده است، بیان‌کرد: میزان کالاهای صادراتی خروجی از گمرکات استانی از نظر ارزش ۶۶ درصد و از نظر وزن ۴۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

خاشی اظهارکرد: عمده‌ترین اقلام صادراتی از خراسان‌جنوبی سیمان، صیفی‌جات، روغن سوخت تقطیری، هیدروکربن، کاشی، سرامیک، گازوئیل،هیدروکربن سبک، نخود آبگوشتی، نمک، تخم مرغ و مرغ خوراکی است.

وی ادامه‌داد: مقصد کالاهای صادراتی خراسان‌جنوبی کشورهای افغانستان،عراق، ترکیه،آذربایجان و تایوان بوده است.

مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی گفت: همچنین از ابتدای سال جاری ۱۱ فقره اظهارنامه وارداتی به ارزش یک میلیون و ۶۹۲ هزار و ۴۱۹ دلار  به وزن ۳۵۹ تن تشکیل شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۷ درصد کاهش داشته است.

خاشی اظهارکرد: قطعات مربوط به خط تولید کاشی، بذر یونجه، گوسفند، شاهدانه بو داده، لوازم یدکی، گلپر فرآوری نشده، زغال سنگ شسته نشده و ماسک عمده اقلام وارداتی به خراسان‌جنوبی از ابتدای سال جاری را تشکیل می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه در هشت ماهه سال ۹۹  تعداد چهار هزار و ۹۲۰ دستگاه کامیون از طریق گمرک ماهیرود به کشور افغانستان ترانزیت شده است، یادآورشد: کالاهای این کامیون‌ها شامل گردو آرکا، پنل خورشیدی، آرد گندم، موتورسیکلت، سیکار، کود شیمیایی، شکر و روغن موتور بوده است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی بیان‌کرد: این کالاها از کشورهایی چون اندونزی، چین، ترکمنستان، هندوستان، امارات، روسیه و ترکیه از ماهیرود به افغانسان ترانزیت شده است که در توسعه اقتصادی استان ما بسیار تأثیرگذار است.

خاشی همچنین با اشاره به صادرات ماده ۱۱۶ ادامه داد: در این زمینه نیز از ابتدای سال ۱۱ هزار و ۸۸۸ فقره پروانه به ارزش ۳۳۹ میلیون و ۱۷ هزار و ۳۱۳ دلار صادر شده و عمده کالاهای خروجی این موضوع نیز بیشتر سیمان، شیشه، خوراک دام و طیور و ایزوگام بوده است.

کد خبر: ۵۷٬۲۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha