۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲
مرغ‌های مازندران سالم هستند
رئیس جهاد کشاورزی مازندران:

مرغ‌های مازندران سالم هستند

ساری- شهیدی‌فر، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه صنعت مرغداری استان سالم است، گفت: موردی از ابتلا به آنفلوانزا مشاهده و گزارش نشده است.

عزیزاله شهیدی فر در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به سلامت مرغ های تولیدی در مازندران گفت: ۱۱ درصد مرغ کشور در استان تولید می شود و فرآورده های استان سالم و عاری از بیماری و آلودگی است.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد تولید استان به بازارهای استان های دیگر عرضه می شود، گفت: طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار قیمت مرغ کیلویی ۲۵ هزار تومان مصوب شده است.

همچنین حسین رضوانی مدیرکل دامپزشکی مازندران نیز در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد بین پرندگان وحشی و مهاجر در استان اظهار داشت: نمونه برداری از پرندگان تلف شده انجام شده است.

وی ادامه همچنین با همکاری محیط زیست کار رصد و پایش در تالاب ازباران و دیگر زیستگاه های پرندگان وحشی در دست اقدام است.

وی تصریح کرد: اگر در منطقه ای علائم آنفلوانزا مثبت باشد طی شعاع تعیین شده نسب به پاکسازی و معدوم سازی اقدام و غرامت نیز پرداخت می شود.

رضوانی ار مردم خواست تا از شکار، صید، خرید و فروش و مصرف گوشت پرندگان شکاری خودداری کنند اما در زمینه پرندگان بومی باید پرورش آن در فضای محصورشده، مسقف و با انجام ضدعفونی محیط انجام شود.

مدیرکل دامپزشکی مازندران ادامه داد: از آنجایی که احتمال مستقیم و غیرمستقیم آنفلوانزا بین پرندگان محلی وجود دارد تاکید می کنیم از مرغ های تولیدی در سطح مرغداری ها و فروشگاه ها خرید و مصرف شود.

وی یادآور شد: هیچ نگرانی بابت شیوع آنفلوانز در صنعت مرغداری وجود ندارد و مردم با خیال راحت مصرف کنند.

کد خبر: ۵۷٬۱۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha