۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶
قاچاق دام سفید ایران از میاندواب به کشور عراق
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی خبر داد

قاچاق دام سفید ایران از میاندواب به کشور عراق

ملکی، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با رد قاچاق دام از میاندواب به کشورهای عربی، سیر قاچاق از این خطه از کشور را مخصوص کریدور عراق دانست که خواهان دام سفید ایران است.

به گزارش بازار، علی اصغر ملکی در رابطه با قاچاق دام از میاندواب به کشورهای عربی گفت: ما در مرزبانی یکماه شدیدا با این موضوع در حال مقابله هستیم و اگر از میاندواب اتفاق افتد، به کشورعراق است نه کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس!

وی افزود: کشورعراق خواهان دام سفید ماست و معمولا دام کرمانشاه و ایلام از عراق سر در می آورد و دام قرمز ما از غرب کشور قاچاق می شود و البته این اتفاق امروز محدود شده است.

ملکی ادامه داد: سازمان دامپزشکی در حال شناسنامه دار کردن دام است و حرکت دام حتما حساب شده است و تا زمانیکه دامپزشکی مجوز ندهد، دام ها اجازه حرکت ندارند.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو افزود: این حرکت تا جایی ادامه می یابد تا داشته هایمان برای خود مان بماند.

ملکی ضمن ارزیابی اقدامات مرزبانی گفت: این بندگان خدا فشار می آورند تا ارتباط قطع شود و اطلاعاتی داریم که شهدایی نیز در این راه داده ایم.

وی ادامه داد: تبادل پولی انگیزه قاچاق است چون قیمت دام در ایران و کشور همسایه فاحش است و کسانی که به قاچاق دامن می زنند، حتی اگر تعداد دام محدودی داشته باشند باز هم برای شان صرفه دارد و از طرفی مرز هم گسترده است و در قسمت هایی نشتی دارد.

ملکی اضافه کرد: در حال حاضر آمار قاچاق را در دست نداریم و برخی دلال ها هم از آن سوی مرز به این سمت می آیند و خرید می کنند و در نقاط مرزی این اطلاعات از سوی همکاران داده می شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر با نزدیکی به برودت سرمای بالا و بارش برف، یقینا انتقال دام محدود می شود چون دام را پیاده می برند و معمولا این موضوع محدود می شود.

کد خبر: ۵۷٬۱۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha