۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳
کانادا، ارسال دارو به آمریکا را ممنوع کرد

کانادا، ارسال دارو به آمریکا را ممنوع کرد

کانادا در اقدامی جدید صادرات عمده دارو را به آمریکا ممنوع کرد.

به گزارش بازار، دولت کانادا که چندی پیش از رفتار نامتعارف آمریکا در خصوص واردات دارو، خشمگین شده بود، هرگونه صادرات دارو را به آمریکا، در صورتی که کانادا در مضیقه باشد، ممنوع کرد.

بر اساس این گزارش، دونالد ترامپ چندی پیش قانونی را وضع کرد که بر اساس آن؛ واردات دارو از کانادا به آمریکا با هدف کاهش قیمت برخی از داروهای داخلی آمریکا را مجاز اعلام کرد. این قانون که موجب خشم دولت کانادا شده بود، جاستین ترودو را  نسبت به وضع قانون جدید صادراتی ترغیب کرد.

بر این اساس، رئیس دولت کانادا امروز اعلام کرد با هر گونه صادرات عمده دارو به آمریکا در صورتی که کشور کانادا، با کمبود آن دارو مواجه باشد، مخالف است.

وزیر بهداشت کانادا طی سخنرانی در این خصوص اظهار داشت: صادرات برخی داروها که برای بازار کانادا و مردم این کشور بسیار حیاتی هستند، ممنوع شده است. مخصوصا اگر صادرات این داروها، منجر به کاهش عرضه و افزایش تقاضا در کشور شود.

وی در این خصوص متذکر شد: تمامی شرکت های دارویی موظف هستند گزارش های آماری خود را به دولت ابلاغ کنند و در صورت کمبود دارو، سریعا دولت را مطلع سازند.

این در حالی است که، هنوز کاخ سفید و وزارت بهداشت و سلامت آمریکا، واکنشی به این خبر نشان نداده است.

در این بین، جاستین ترودو چندی پیش اعلام داشت که حاضر است به ملیت های دیگر در زمینه ارسال دارو و تجهیزات پزشکی کمک کند اما اولویت با مردم کانادا خواهد بود.

کد خبر: ۵۷٬۱۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha