۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۴
۸۵ درصد مردم دستورالعمل‌های ستاد کرونا را اجرا کرده‌اند
وزیر کشور:

۸۵ درصد مردم دستورالعمل‌های ستاد کرونا را اجرا کرده‌اند

رحمانی فضلی، وزیر کشور با اشاره به همکاری و هم افزایی ۱۵ دستگاه در اجرای طرح ستاد کرونا گفت: بیش از ۸۵ درصد مردم دستورالعمل‌های طرح را به درستی رعایت کرده اند، البته توقع این است که همه رعایت کنند.

به گزارش بازار، عبدالرضا رحمانی فضلی گفت: از روز اول اجرای طرح اتفاقات خیلی خوبی در کشور افتاد همۀ دستگاه‌های متولی طرح که ۱۵ دستگاه هستند هماهنگی مورد نیاز برای اجرای طرح سراسری ملی را پیدا کرده اند و وقتی که مسیر و هدف برای همه مشخص شد موجب هم افزایی می‌شود و نتایج این همکاری‌ها دارد خودش را نشان می‌دهد.

وزیر کشور با اشاره به ارزیابی مصوبات قبل و شناسایی نقاط ضعف و قوت در جلسات متعدد ستاد گفت: در پیش بینی فکر می‌کردیم که در مرحلۀ اول بعد از اعلام مردم خودشان حدود ۶۰ درصد رعایت کنند، اما واقعا خود مردم بیش از ۸۰ درصد رعایت کردند.

رحمانی فضلی گفت: روند بیماری به حمد الله در خیلی جاها نزولی است، حدود ۶۰ درصد شهرها که در مقاطع ۵ آبان و ۱۴ آبان قرمز بودند از وضعیت قرمز به نارنجی سوق پیدا کرده اند و در این طرح هم که ۱۶۰ شهر قرمز داشتیم، روند رو به پایین و نزولی است.

وزیر کشور با اشاره به همکاری بسیار خوب اصناف در اجرای طرح گفت:  ۸۵ درصد مردم خودشان خطر و اهمیت موضوع را درک و تعطیل کرده اند، البته از مشکلات اصناف خبر داریم و تا جایی هم دولت توانسته کمک کرده و می‌کند، اما موضوع سلامت و جان همه مردم است.

رحمانی فضلی شناسایی ۱ یا ۲ درصد مبتلایان و ناقلان بیماری را بسیار مهم بر شمرد و گفت: اگر نتوانیم این ۲ یا ۳ درصد مبتلا و ناقلان را که بیماری را منتشر می‌کنند شناسایی و مدیریت کنیم جان بقیه مردم که۹۷ درصد است در خطر می‌افتد.

او با اشاره به افزایش تست‌های پی سی آر و تست‌های سریع (ریپید) برای شناسایی زودتر بیماران گفت: روزانه حدود ۴۰ هزار تست پی سی آر دارد انجام می‌گیرد که روزانه ۵۰ هزار تست به آن اضافه می‌شود که این اقدام بسیار بزرگی است.

وزیر کشور همچنین به رهگیری بیماران با کد ملی آن‌ها اشاره کرد و افزود: این کار از اقدامات بسیار خوبی است که در همکاری وزارت ارتباطات و وزارت بهداشت و راه و شهرسازی اتفاق افتاده و بیماران را از طریق شماره ملی در پایانه‌ها و فرودگاه‌ها شناسایی می‌کنند و مقرر شده که این کار تسری پیدا کند و همه کسانی که به ادارات مراجعه می‌کنند برای دریافت خدمات کارت ملی همراه داشته باشند که موجب می‌شود بیماران شناسایی و خدمت به آن‌ها ارائه نشود.

رحمانی فضلی با بیان این که دستگاه‌ها بازند منتهی تعداد کارمندانشان کمتر شده گفت: بنا بر تعطیلی ادارات نیست و بعد از این دو هفته اختیاراتی به دستگاه‌های اجرایی داده شده تا ساعات حضور و کار کارمندان را مدیریت کنند.

وزیر کشور با اشاره به موفقیت طرح در اجرا گفت: هم در تست گیری و افزایش تست به ۶۰ هزار در روز خوب عمل شده و هم در محدودیت سازی نسبت به قبل و هم در تردد شبانه و جاده‌ای که کاملا مدیریت شده است.

او گفت: اگر نتوانیم در این دو هفته طرح را به جای مناسب برسانیم باید آن را ادامه دهیم، با شناسایی بیماران و قرنطینه و درمان آن‌ها می‌توانیم موفق شویم و به هدف اصلی که کنترل و مدیریت بیماری و ویروس است برسیم.
 

کد خبر: ۵۷٬۱۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha