۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹
استراتژی در معاونت ارزی بانک مرکزی وجود ندارد/ ابراز تاسف از راهبردهای روزانه بانک مرکزی
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با بازار:

استراتژی در معاونت ارزی بانک مرکزی وجود ندارد/ ابراز تاسف از راهبردهای روزانه بانک مرکزی

محسن زنگنه عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: در این شرایط حساس می طلبد که معاونت ارزی بانک مرکزی به مانند اتاق جنگی که در خزانه داری آمریکا تشکیل می شود، عهده دار وظایف باشد اما وقتی در برخی امور به بانک مرکزی استناد می کنیم می بینیم که هیچ تحلیل ،استراتژی و راهبردی وجود ندارد.

محسن زنگنه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار با تاکید بر اینکه بازار تحولات اقتصادی کشور در حساسیت به سر می برد، گفت: مدیریت در شرایط اقتصادی و فعلی کشور مقداری سخت شده است.

این نماینده مجلس تصریح کرد : به عنوان مثال نظام مدیریتی بانک مرکزی در شرایط فعلی باید با نظام مدیریتیش در شرایط عادی فرق کند؛ ما نمی توانیم با همان دست فرمان شرایط عادی کشور را پیش ببریم.

عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: گاه یک اظهارنظر رئیس کل بانک مرکزی  شاخص های موجود در بازار سرمایه را بالا و پایین می برد لذا ما در شرایط بسیار حساسی هستیم و باید تحلیلی از این شرایط داشته باشیم.

زنگنه بیان داشت: در این شرایط حساس می طلبد که معاونت ارزی بانک مرکزی به مانند اتاق جنگی که در خزانه داری آمریکا تشکیل می شود، عهده دار وظایف باشد اما ما وقتی در برخی امور به بانک مرکزی مراجعه می کنیم، می بینیم که هیچ تحلیل، استراتژی و راهبردی وجود ندارد؛ لذا راهبردهای بانک مرکزی متاسفانه روزانه تعیین می شود.

عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: متاسفانه اتخاذ راهبردهای روزانه در بانک مرکزی هم صادرکننده و هم واردکننده را تضعیف کرده و هم سیستم تولید کشور را مختل می کند.

کد خبر: ۵۷٬۱۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha