۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲
۳۰ درصد حقوق بازنشستگان صرف دارو و درمان می شود
مدیر صندوق بازنشستگی مازندران:

۳۰ درصد حقوق بازنشستگان صرف دارو و درمان می شود

ساری - مدیر صندوق بازنشستگی مازندران، تعداد بازنشستگان در استان را ۷۶ هزار نفر اعلام کرد و گفت: ۳۰ درصد حقوق بازنشستگان صرف دارو و درمان می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، مصطفی شفیعی صبح دوشنبه در حاشیه جلسه شورای هماهنگی تعاون مازندارن با اشاره به اینکه بیش از ۷۶ هزار نفر در استان عضو صندوق های بازنشستگی هستند، افزود: این تعداد در ۸۹ دستگاه اجرایی مشغول بوده اند و آموزش و پرورش با داشتن حدود ۴۷ هزار بازنشسته بیشترین شمار افراد تحت پوشش را دارد.

وی با بیان ایککه بیش از ۹ هزار نفر از بازنشستگان تحت پوشش علوم پزشکی هستند، افزود: آمارها نشان می دهد که ۳۰ درصد حقوق بازنشستگان صرف دارو و درمان می شود و برای افزایش امید در بین بازنشستگان، بیمه اجتماعی از برنامه های مصوب صندوق بازنشستگی است.

مدیر صندوق بازنشستگی مازندران نبود تناسب بین ورودی و خروج صندوق را از جمله مشکلات برشمرد و گفت:  عدم رعایت سقف حقوق، دریافت حقوق و مستمری های طولانی مدت(طلاق های صوری)، عدم تناسب افزایش حقوق با نرخ تورم و پایین بودن سن بازنشستگی از دیگر مشکلات است.

شفیعی با اشاره به اینکه وام ضروری بازنشستگان در دوره جدید از پنج میلیون تومان به هفت میلیون تومان افزایش یافت، تصریح کرد: وام قرض الحسنه صندوق بازنشستگان طی سال گذشته و امسال در استان برای ۱۷ هزار نفر پرداخت شد.

وی گفت: در بخش بیمه تکمیلی درمان، یکی از برنامه‌های مصوب صندوق بازنشستگی در راستای افزایش رفاه بازنشستگان اجرای بیمه اجتماعی است و آمارها نشان می‌دهد بیش از ۳۰ درصد حقوق بازنشستگان صرف دارو و درمان می‌شود.

مدیر صندوق بازنشستگی مازندران ادامه داد: از ویژگی‌های منحصر به فرد قرارداد بیمه تکمیلی درمان صندوق بازنشستگی انعقاد قرارداد به صورت صندوق است که منجر شده تا امکان حمایت از بیماران خاص اجرای طرح بسته حمایتی ارائه خدمات با سقف تعهدات فعلی میسر شود.

کد خبر: ۵٬۷۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha