۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰
بازارچه‌ بزرگ پرورش آبزیان در لرستان راه‌اندازی می‌شود
مدیرکل شیلات لرستان:

بازارچه‌ بزرگ پرورش آبزیان در لرستان راه‌اندازی می‌شود

لرستان- بیرانوند، مدیرکل شیلات لرستان گفت: بازارچه‌ بزرگ پرورش آبزیان و رستوران طبخ غذاهای دریایی در مجموعه شیلات لرستان راه‌اندازی می‌شود تا سایر شهرستان‌ها از آن الگوبرداری کنند.

کیارش بیرانوند در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: در سال ۹۳، ۱۶ هزار تن تولید آبزیان در لرستان داشتیم اما سرانه مصرف فقط ۴.۲ کیلوگرم بود یعنی یکی از مشکلات حاد ما در حوزه آبزی‌پروری این بود که تولید انجام می‌شد اما تقاضا بسیار پایین بود.

وی افزود: در راستای فرهنگ‌سازی مصرف آبزیان در لرستان آموزش‌هایی را در سطح استان آغاز کردیم و با برگزاری برنامه‌هایی مثل جشنواره طبخ آبزیان تلاش کردیم که ذائقه مردم را به سمت مصرف ماهی سوق دهیم و نتیجه این شد که با همین تبلیغات، سرانه مصرف آبزیان در لرستان به هشت کیلوگرم در سال ۹۸ رسید یعنی دو برابر شد.

مدیرکل شیلات لرستان عنوان کرد: به دنبال ایجاد بازارچه‌هایی در سطح استان هستیم اما شیلات به تنهایی قادر به راه‌اندازی این بازارچه‌ها نیست و باید فرمانداران، شهرداری‌ها و شوراهای شهر پای کار بیایند تا بتوانیم با جذب سرمایه‌گذار یک بازارچه بزرگ آبزیان در استان راه‌اندازی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال راه‌اندازی یکی از بازارچه‌های بزرگ فروش انواع آبزیان کشور و رستوران طبخ غذاهای دریایی در مجموعه شیلات لرستان هستیم تا الگویی برای سایر شهرستان‌های استان باشد که این موضوع را به زودی از طریق ماده ۲۷ اعلام می‌کنیم تا سرمایه‌گذارانی که علاقه‌مند هستند پای کار بیایند.

بیرانوند تصریح کرد: با توجه به اینکه دولت اعتبار لازم برای تکمیل پروژه‌های عمرانی و اقتصادی را ندارد بنا شده که پروژه‌ها را از طریق ماده ۲۷ به بخش خصوصی واگذار کنیم که در این واگذاری‌ها اهلیت سرمایه‌گذار برای ما مهمترین اولویت است.

کد خبر: ۵۷٬۰۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha