۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰
راه اندازی نمایشگاه مجازی در البرز برای جبران خلاء حضور هیئت های تجاری
رئیس اتاق بازرگانی البرز خبر داد

راه اندازی نمایشگاه مجازی در البرز برای جبران خلاء حضور هیئت های تجاری

کرج- رئیس اتاق بازرگانی البرز با اشاره به کاهش حضور هیئت های تجاری خارجی به دلیل شیوع کرونا گفت: به منظور رفع خلائی که در این خصوص ایجاد شده، طراحی و ساز و کار راه اندازی نمایشگاه مجازی و ارائه تولیدات صنعتی البرز را در آینده ای نزدیک خواهیم داشت.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی البرز پرهام رضایی با اشاره به اینکه یک دپارتمان بین المللی مختص البرز از سوی اتاق بازرگانی استان در حال پایه ریزی است، افزود: در این رابطه بحث توجه به مسائلی از جمله واردات و صادرات، مراودات و تجارت خارجی، تسهیل گری ها و برپایی میز مشترک با دیگر اتاق ها مدنظر است.

رضایی در خصوص بحث تشکیل انجمن شهرک های صنعتی البرز که خواسته ای مهم از سوی فعالان اقتصادی استان است، توضیح داد: در این مورد داشتن طرح توجیهی مناسب که در کمیته راهبردی اتاق ایران مطرح شود و به تصویب برسد، بسیار مهم است.

وی در ادامه تاکید کرد: راه اندازی انجمن شهرک های صنعتی استان البرز به یقین یک تریبون واحد برای طرح مشکلات صاحبان صنایع استان است که در کنار اقدامات اتاق بازرگانی در جلساتی از جمله شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی البرز می تواند بسیار موثر واقع شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز گفت: در راستای پیگیری مطالبات صاحبان صنایع و پایش این معضلات قرار است از سوی اتاق بازرگانی البرز بازدیدهای مستمر ماهانه صورت گیرد.

پایه ریزی طرح آمایش سرزمینی البرز
رضایی اظهار کرد: مشکلات واحدهای صنعتی استان و صاحبان بخش اقتصادی در قالب جلسه با مدیران استانی بارها شنیده و مورد بررسی قرار داده شده است، اما اکنون بحث تعامل بیشتر اتاق بازرگانی البرز و تعامل با شهرک های صنعتی البرز در این رابطه مطرح است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه طی پنج ماه گذشته بررسی مسائل شهرک های صنعتی استان البرز با نگاه تخصصی پیگیری شده است، افزود: در این مورد بحث آمایش سرزمینی البرز و ایرادات و خلاء های آن از جمله نبود مذاکره کافی با بخش خصوصی را مطرح کرده ایم؛ چرا که این طرح برای ۲۰ سال آینده استان پایه ریزی شده و سرنوشت آینده صنعت، کشاورزی و دیگر بخش های البرز در آن نهفته است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز با اشاره به اینکه موضوع وجود بیش از سه هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی در البرز باید به درستی احصاء و کارشناسی شود، گفت: در این مورد در قالب طرحی، طی دو ماه آتی اطلاعات لازم را جمع آوری خواهیم کرد.

وی با این توضیح که قرار است بحث تهیه نقشه جی آی اس (GIS) استان در خصوص محل استقرار واحدهای صنعتی البرز آماده سازی شود، عنوان کرد: به جز موقعیت هر واحد صنعتی، تعداد نیروی شاغل در آن، میزان واردات و صادرات و سهمی که هر کدام در تولید ناخالص داخلی (GDP) دارد، مورد ارزیابی قرار داده می شود و این موارد تا پایان فعالیت دوره سوم اتاق البرز عملیاتی خواهد شد.

کد خبر: ۵۶٬۸۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha