۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸
احیا، فعال سازی و توسعه ۱۵۷ معدن از ابتدای سال ۹۹
وزارت صمت اعلام کرد

احیا، فعال سازی و توسعه ۱۵۷ معدن از ابتدای سال ۹۹

از ابتدای سال ۱۳۹۹ و در قالب طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس وزارت صنعت، معدن و تجارت ۱۵۷ معدن مجدداً وارد چرخه تولید و بهره‌برداری شده است.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، بنا بر اعلام شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران به عنوان مجری این پروژه، در این مدت شناسایی و اولویت بندی ۷۰۱ معدن دیگر نیز انجام شده است.

همچنین از ابتدای سال ۹۹ بر روی ۲۲۳ معدن کوچک مقیاس اقدامات کلینیکی انجام شده و احیا، فعال سازی و توسعه ۸۳ معدن از طریق انجام پروژه های زیرساخت عملیاتی شده است.

طبق گزارش اعلام شده در آبان ماه سال ۹۹ شرایط برای احیا توسعه و فعال سازی ۱۰ معدن مهر کوچک مقیاس فراهم شده و همچنین اقدامات لازم به منظور صدور جواز تاسیس، افزایش ظرفیت و تامین مواد اولیه برای ۱۲ واحد فرآوری انجام شده است.

طبق گزارش ارائه شده از سوی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران معادن احیا شده تا پایان آبانماه سال ۹۹ بر اساس نوع ماده معدنی شامل ۵۷ معدن در حوزه مواد معدنی فلزی، ۳۱ معدن در حوزه غیرفلزی، ۴۴ معدن سنگ های تزیینی و ۲۵ بعداً در حوزه مصالح ساختمانی بوده است.

گفتنی است؛ از ابتدای اجرای طرح احیا و توسعه معادن کوچک مقیاس، تا کنون ۲ هزار و ۸۲۹ معدن شناسایی و اولویت بندی شده و برای ۱۲۴۳ معدن اقدامات کلینیکی انجام شده که منجر به احیا، بازسازی و توسعه ۳۰۳ معدن در قالب این طرح شده است.

کد خبر: ۵۶٬۸۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha