۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
مشمولین سهام عدالت با روش غیر مستقیم در سامانه سجام ثبت نام کنند
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان خراسان رضوی:

مشمولین سهام عدالت با روش غیر مستقیم در سامانه سجام ثبت نام کنند

مشهد- مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان خراسان رضوی اظهار کرد: مشمولین سهام عدالت که در استان خراسان رضوی روش غیر مستقیم را انتخاب کرده اند به منظور برخورداری از منافع آزادسازی این سهام، مزایای قانونی و امکان شرکت در رای گیری الکترونیکی انتخاب هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استانی، می بایست نسبت به ثبت نام در سامانه سجام اقدام کنند.

دکتر حسین امیررحیمی در گفت و گو با بازار بیان کرد: این افراد می بایست با مراجعه به سامانه سجام  به نشانی www.sejam.ir و یا دفاتر پیشخوان دولت نسبت به ثبت نام و سجامی شدن اقدام کنند.

وی اظهار داشت: در حالی که در کل کشور حدود۶۱  درصد مشمولین سهام عدالت روش غیر مستقیم را انتخاب کرده اند، از مجموع سه میلیون و ۹۷۸ هزار و ۱۸۴ مشمول سهام عدالت استان دو میلیون و ۷۰۹ هزار و  ۹۸۴ نفر این روش را انتخاب نموده اند که ۶۸ درصد از کل مشمولین در استان خراسان می‌باشد.

وی تصریح کرد: طبق قانون شرکت‌های استانی سهام عدالت موظفند برای تعیین اعضای هیئت مدیره جدید نسبت به برگزاری انتخابات اقدام  کنند بدین منظور افرادی که واجد شرایط برای این پست می‌باشند، یعنی شرایطی که قانون برای اعضاء هیئت مدیره وضع کرده و همچنین تخصص کافی در زمینه بازار سرمایه را دارا می باشند (انتخاب روش غیر مستقیم، حداقل داشتن کارشناسی مرتبط، نداشتن شغل دولتی، و ...) می‌توانند پس از دریافت کد بورسی با مراجعه به سامانه www.setan.seo.ir و یا به سایت شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

دکتر امیررحیمی بیان داشت: در روش غیر مستقیم سهام عدالت،  مدیریت سهام عدالت و اعمال نمایندگی سهامداران، با لحاظ مراتبی از طریق شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی ساماندهی خواهد شد.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان خراسان رضوی افزود:  در این روش سود یا زیان قابل تخصیص به دارندگان سهام عدالت براساس عملکرد شرکت‌های سرمایه‌گذاری تخصیص پیدا خواهد کرد و با این تفویض اختیار، سهام شرکت‌های سرمایه پذیر سهام عدالت متعلق به دارندگان سهام توسط شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی ساماندهی خواهد شد.

وی افزود: شرکت های سرمایه گذاری استانی مکلف به افزایش سرمایه و پذیرش نزد بازار بورس یا فرابورس می باشند. که این مهم در استان انجام شده، و سهام روش غیر مستقیم در صورتی قابل واگذاری و فروش خواهد بود که نماد شرکت های سرمایه‌گذاری استانی در بازار سرمایه قابل معامله باشد چرا که این افراد منبعد سهامداران شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی خواهند بود.

کد خبر: ۵۶٬۸۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha