۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹
رشد ۱۵ درصدی صادرات آبزیان از کارون
سرپرست اداره کل شیلات خوزستان خبر داد:

رشد ۱۵ درصدی صادرات آبزیان از کارون

سرپرست اداره کل شیلات خوزستان با اشاره به اینکه استان خوزستان به دلیل شرایط آب و هوایی یکی از قطب‌های تولید آبزیان در کشور است، از رشد ۱۵ درصدی صادرات آبزیان از کارون خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان شیلات ایران، فتح اله ابوعلی سرپرست اداره کل شیلات استان خوزستان با اشاره به دریافت مجوز و کلنگ زنی احداث پایانه حمل و فروش آبزیان در شهرستان کارون گفت: با احداث و راه اندازی این پایانه، علاوه بر حمل بهداشتی و بالا بردن سرانه مصرف آبزیان، صادرات محصولات به سهولت انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه این پایانه پس از بهره برداری در زمینی به مساحت ۶۰ هزار متر مربع و با ۶۰ غرفه عمده فروشی فعالیت خواهد کرد، افزود: زمینه ایجاد اشتغال برای ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و یک هزار نفر به صورت غیر مستقیم نیز فراهم می‌شود.

استان خوزستان به دلیل شرایط آب و هوایی یکی از قطب‌های تولید آبزیان در کشور محسوب می‌شود و از ابتدای سال جاری تاکنون، بیش از ۱۶ هزار تن انواع ماهی و میگو شامل؛ ۳ هزار و ۳۱۳ تن ماهیان دریایی،  ۱۲ هزار و ۱۹۴ تن ماهیان پرورشی و ۵۰۰ تن میگو به خارج از کشور از جمله؛ کویت، عراق، تایلند و ترکیه صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با ۲ هزار تن افزایش، ۱۵ درصد رشد را نشان می‌دهد.

کد خبر: ۵٬۶۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha