۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷
۱۹۰ هکتار از اراضی کرج آزادسازی شد
فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی البرز:

۱۹۰ هکتار از اراضی کرج آزادسازی شد

کرج- موسوی فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی البرز گفت: با شناسایی و تخریب ۳۷۰ مورد از تغییر کاربری های غیر قانونی در ماهدشت کرج، حدود ۱۹۰ هکتار از این اراضی آزادسازی شد.

سرهنگ سیدمجتبی موسوی در گفتگو با خبرنگار بازار با اعلام این خبر اظهار کرد: در راستای اجرای ماده ۱۰ قوانین و مقررات حفظ کاربری در اراضی باغی و کشاورزی با پیگیری های جهاد شهرستان کرج روز پنجشنبه ششم آذر با حضور نماینده دادستانی شهرستان کرج و پشتیبانی نیروهای انتظامی این شهرستان همچنین نمایندگان سایر دستگاههای خدمات رسان در منطقه ماهدشت و پیشک به اجرا در آمد.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی البرز افزود: این عملیات در خصوص تغییر کاربری های شناسایی شده از طریق واحدهای گشت اراضی و اخبار سامانه ۱۳۱ بوده که به طور غیر مجاز توسط افراد احداث شده بوده است که با درخواست جهاد و دستورات قضایی به اجرا در آمد.

سرهنگ موسوی گفت: بیش از ۳۷۰ مورد از تغییر کاربری های غیر قانونی از جمله بنا، دیوار کشی، محوطه سازی و دپوی مصالح بوده که در مجموع حدود ۱۹۰ هکتار از این اراضی آزادسازی شد.

موسوی افزود: علی رغم اطلاع رسانی های مستمر و مطلع بودن از عواقب قانونی و تخریب، عمده کسانی که اقدام به تخریب باغات و اراضی به‌ قصد ویلا سازی و یا سود جویی می کنند، جای تعجب دارد که متحمل ضرر و زیان مالی می شوند.

وی تاکید کرد: اجرای قوانین در خصوص حفاظت از اراضی با قوت ادامه دارد و در این راستا تمام دستگاههای دولتی و مسئول پیگیر این قانون و ارتقای امنیت غذایی جامعه و آیندگان هستند. لذا از شهروندان هم درخواست می شود اخبار تغییر کاربری ها را با تماس سامانه ۱۳۱ مطرح کنند.

کد خبر: ۵۶٬۷۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha