۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۷
تامین مواد اولیه، جایگزین کالای تمام شده خارجی
معاون امور صنایع وزارت صمت خبر داد

تامین مواد اولیه، جایگزین کالای تمام شده خارجی

صادقی نیارکی، معاون امور صنایع وزارت صمت از کمک ستاد اقتصادی دولت در رابطه با تامین مواد اولیه و جایگزین آن با کالای تمام شده خارجی خبر داد.

به گزارش بازار، مهدی صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صمت ضمن بازدید از بزرگترین واحد تولید پارچه رومبلی در خاورمیانه گفت: مصوبات ستاد اقتصادی دولت کمک می کند که مواد اولیه اصلی تولید با یک مسیر آسان تر مبادله شود و جایگزین کالای تمام شده خارجی شود.

وی افزود: یکی از بحث هایی که خود وزارت صمت دنبال می کند تامین مواد اولیه از داخل و هم مواد اولیه وارداتی است که در رابطه با آن ۳ مصوبه را این وزارتخانه به ستاد اقتصادی دولت پیشنهاد داد که مورد استقبال ریاست جمهوری، اعضای دولت و هم بانک مرکزی قرار گرفت.

معاون امور صنایع وزارت صمت با بیان این که کالاهای مشابه ساخت داخل که عمدتا کالاهای مصرفی ومصرفی با دوام بوده و دیگر وارد کشور نمی شود گفت: ارزش این کالاها در سال نود و شش ۴ میلیارد دلار بوده که دیگر از ورود آن به کشور جلوگیری شده و این مبالغ صرف تولید داخل می شود.

نیارکی افزود: واحدهایی که در حوزه تولید فعالیت دارند نسبت به گذشته فعال تر و رونق بیشتری دارند و حتما سیاست کلان کشور و تاکیدات مسئولین ارشد نظام در حمایت از تولید داخل است و ارز هم باید جایی مصرف شود که ما به هر دلیلی امکان تولید آن را نداریم و بتواند مواد اولیه کارخانجات را فراهم کند.

کد خبر: ۵۶٬۷۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha