۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۱
تغییر کاربری در کارخانه رنو/ تغییر کارخانه مونتاژ به کارخانه بازیافت

تغییر کاربری در کارخانه رنو/ تغییر کارخانه مونتاژ به کارخانه بازیافت

شرکت خودروسازی رنو فرانسه با تغییر کاربری، یکی از کارخانه های تولید خودرو را به مرکز بازیافت خودرو تبدیل می کند.

به گزارش بازار، رنو تولید خودرو نو در کارخانه فلینز Flins خارج از شهر پاریس را متوقف کرده و از سال ۲۰۲۴ این کارخانه به مرکز تعمیر، بازسازی، بازیافت و تحقیق تبدیل می شود. با این کار کارگران این مجموعه می توانند مشاغل تمام وقت خود را حفظ کنند. البته به نظر می رسد منظور از بازیافت، بیشتر بازسازی خودروهای دست دوم اجاره داده شده به مشتریان به روش لیزینگ باشد.

گروه خودروسازی رنو فرانسه که در حال حاضر یک شرکت زیان ده است، برنامه ریزی کرده است که ۳۰۰۰ نیروی انسانی خود را تا سال ۲۰۳۰ در مشاغلی مشغول نماید که حاصل تغییر کاربری در فعالیت های امروزی است. با این کار هم می تواند سایت های تولیدی را از معرض نابودی نجات دهد.

ژان-دومنیک سنارد رئیس هئیت مدیره رنو در یک کنفرانس خبری آنلاین گفت: «دیگر حفظ وضع موجود ممکن نیست، ما نمی توانیم دست روی دست بگذاریم.»

رنو مدتی است که برای رسیدن به سودآوری دست و پا می زند و نمی تواند به فروش قبل از شیوع کرونا بازگردد. امسال هم اعلام شده است که در سرتاسر فرانسه ۴۶۰۰ نیروی انسانی را تعدیل خواهد کرد و این بخشی از برنامه کاهش هزینه ۲ میلیارد یورویی (۲.۴ میلیارد دلاری) رنو در سال جاری است.

اتحادیه های کارگری هم می گویند که پیشنهاد آنها برای حفظ بعضی از فعالیت های در کارخانه های مونتاژی برای حفظ مشاغل در درازمدت مورد موافقت قرار نگرفته است.

کارخانه فلینز تا سال ۲۰۲۴ به تولید خودروی برقی مدل زوئی که بسیار پرطرفدار است ادامه خواهد داد. در همین اثنا، تغییرات کاربری این کارخانه به تدریج انجام می شود. در این مرکز علاوه بر بازیافت فعالیت های دیگری هم تعریف شده است برای مثال خودروهای دست دوم را گرفته دستی به روی آن می کشند و برای مصرف دوباره راهی بازار می کنند، مخصوصاً خودروهای دست دومی که به روش لیزینگ به مشتریان اجاره داده شده بود. همچنین در بخشی از این کارخانه ی نوسازی و بازسازی شده بخشی را به تحقیقات بر روی نوآوری های باتری و بخشی دیگر را به بازیافت قطعات خودرو اختصاص خواهند داد. به این ترتیب کارکنان و کارگران این کارخانه شغل خود را از دست نخواهند داد. البته فلینز در حال حاضر ۲۴۰۰ نیروی کار دارد و تا ۳۰۰۰ نفر از کارخانه های در حال تعطیلی نزدیک به این کارخانه مثل کارخانه «شوازی لو روآ» جذب این کارخانه بازیافت خواهند شد. علاوه بر این ۱۴۰۰ نیروی کار موقت یا نیمه وقت هم به جمع این کارگران اضافه خواهندشد. این روش می تواند الگویی برای خیلی از کارخانه های در حال ورشکستگی قرار بگیرد و تغییر کاربری تدریجی در دستور کار آنها هم باشد.

بعد از کامل شدن این تغییر کاربری، این مرکز بازیافت از سال ۲۰۳۰ می تواند سالانه ۱۳۰ هزار دستگاه را با تعمیرات و نوسازی دوباره وارد چرخه حمل و نقل شهری نماید.

کد خبر: ۵۶٬۷۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha