۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴
آغاز بارش باران در ایلام/ احتمال وقوع سیلاب وجود دارد
مدیرکل هواشناسی ایلام خبر داد؛

آغاز بارش باران در ایلام/ احتمال وقوع سیلاب وجود دارد

ایلام- ملکی، مدیرکل هواشناسی ایلام با اشاره به آغاز بارش باران در استان، گفت: با اوج بارش طی روزهای آینده، احتمال سیلاب در استان وجود دارد.

ناصر ملکی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: مطابق پیش بینی های هواشناسی ایلام، بارش باران از صبح امروز در بیشتر مناطق استان به صورت پراکنده آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه سامانه بارشی جدید که وارد ایلام شده در چهار روز آینده با دوشاخه بارشی استان را تحت تاثییر قرار خواهد داد، گفت: شاخه اول بارش از امروز پنج‌شنبه آغاز و تا روز جمعه  به ویژه در مناطق جنوب و شرق استان فعال است.

مدیرکل هواشناسی ایلام تصریح کرد: شاخه دوم سامانه بارشی از روز شنبه هشتم آذرماه فعال و تا اواخر روز یکشنبه ادامه دارد، طبق پیش بینی‌ها در شاخه دوم، بارندگیهای موثر و بیشتری را در سطح استان شاهد خواهیم بود.

ملکی عنوان کرد: سامانه بارشی همراه با رگبار باران ، رعد وبرق  در نواحی مستعدد بارش تگرگ، وزش باد شدید و کاهش دمای هوا، آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، لغزندگی محورهای مواصلاتی و خطر اصابت صاعقه همراه است.

الزام آماده باش دستگاه‌های اجرایی
مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام نیز در مورد سامانه بارشی جدید در استان افزود: در پی  پیش‌بینی هواشناسی استان ایلام مبنی بر بارش های قوی در استان، از امروز تا روز یکشنبه، هشدار سطح نارنجی در سطح استان اعلام شده است.

سیعدرضا کریمیان عنوان کرد: در چهار روز آینده، دستگاه‌های خدمات رسان استان ملزم به آماده باش شده اند.

وی تاکید کرد: لازم است تمام دستگاه های خدمات رسان و امداد رسان با اولویت مدیریت سدها، تمهیدات لازم برای عبور سیلاب احتمالی، فاصله‌ گرفتن مردم، کشاورزان و باغداران از رودخانه‌ها و مسیل ها، احتیاط در تردد جاده‌ای و اجتناب از سفرهای غیر ضروری اتخاذ کنند.

کد خبر: ۵۶٬۶۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha