۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳
تاسیسات ذخیره‌سازی و اندازه‌گیری میعانات گازی پارس جنوبی افتتاح شد
توسط رئیس جمهور؛

تاسیسات ذخیره‌سازی و اندازه‌گیری میعانات گازی پارس جنوبی افتتاح شد

بوشهر - با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور، تاسیسات ذخیره‌سازی با ظرفیت اسمی ۶۴۰ هزار مترمکعب و ایستگاه‌های اندازه‌گیری میعانات گازی پارس جنوبی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار بازار، در مراسمی که صبح پنج‌شنبه با حضور ویدئوکنفرانسی حجت‌الاسلام حسن روحانی برگزار شد، چند پروژه وزارت نفت از جمله تاسیسات ذخیره‌سازی و ایستگاه‌های اندازه‌گیری میعانات گازی پارس جنوبی در عسلویه به بهره‌برداری رسید.

در این مراسم مخازن متمرکز ذخیره‌سازی میعانات گازی پارس جنوبی با سرمایه‌ای بالغ بر ۲۹.۲ میلیون یورو و دو هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال به زودی به بهره‌برداری رسمی رسید.

 پروژه احداث تاسیسات ذخیره‌سازی و ایستگاه‌های اندازه‌گیری میعانات گازی پارس جنوبی در عسلویه، با ظرفیت اسمی ۶۴۰ هزار مترمکعب (معادل چهار میلیون بشکه) به منظور ذخیره‌سازی میعانات گازی پالایشگاه‌های منطقه پارس یک و نیز تأمین خوراک پالایشگاه ستاره خلیج فارس احداث شده است.

در این پروژه، هشت مخزن به صورت سقف شناور هر یک به ظرفیت ۸۰ هزار مترمکعب و دو مخزن آتش‌نشانی و مخازن سوخت، شبکه لوله‌کشی و سیستم‌های برق و ابزاردقیق، سیستم‌های اندازه‌گیری و پمپ‌های انتقال میعانات و ساختمان‌های صنعتی و اداری احداث شده است.

این تأسیسات که هم‌اکنون در مدار بهره‌برداری قرار دارد، با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۲۹.۲ میلیون یورو و دو هزار و دویست میلیارد ریال به کارفرمایی شرکت نفت و گاز پارس ساخته شده است.

کد خبر: ۵۶٬۶۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha