۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴
صادرات کالا از گمرک زنجان ۶ درصد کاهش دارد
مدیرکل گمرک زنجان:

صادرات کالا از گمرک زنجان ۶ درصد کاهش دارد

زنجان- احمدی، مدیرکل گمرک زنجان به آمار صادرات کالا از گمرک استان اشاره کرد و گفت: طی هشت ماه امسال ۱۵۱ میلیون و ۸۸۴ هزار و ۴۹۰ دلار کالا صادر شده که از نظر ارزشی نسبت به مدت مشابه سال گذشته شش درصد کاهش دارد.

میر سید هاشم احمدی در گفتگو با خبرنگار بازار، به آمار صادرات کالا از گمرک استان زنجان اشاره کردو گفت: طی هشت ماه امسال ۱۵۱ میلیون و ۸۸۴ هزار و ۴۹۰ دلار کالا از گمرک استان صادر شده است. 

وی اظهار کرد: این میزان کالای صادر شده در این بازه زمانی از نظر ارزشی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد کاهش و از نظر وزنی هم دو درصد افزایش دارد. 

مدیرکل گمرک زنجان، گفت: عمده کالاهای صادراتی استان شمش روی، ترانسفورماتور، پروفیل، پلیمر پروپیلن، کشمش و خرما، شمش سرب، کاغذ فلوتینگ، محصولات لبنی، مخلوط آب میوه وسبزیجات و پارچه‌های نبافته بوده است.

احمدی آمار واردات کالا در هشت ماه امسال دراستان را ۱۸۸ میلیون و ۴۸۷ هزار و ۶۸۴ دلار اعلام کرد و گفت: این میزان کالای وارد شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۳درصد کاهش دارد. 

وی افزود: این میزان کالای وارد شده از نظر وزنی هم ۱۳درصد کاهش دارد و عمده کالاهای وارداتی خاک روی، خمیرچوب -کاغذ یا مقوای بازیافتی، نخ پلی آمید- نخ پلی استر، ماشین آلات خط تولید، پلی پروپیلن-پودرجاذب، ترانسفورماتور - دژنکتور و تنظیم کننده ولتاژ، کاغذ سیگار-کاغذ تحریر-کاغذ کرافت وتیشو، ورق فولادی، ریسمان- طناب‌ها و کابل‌ها و الیاف سنتتیک بوده است.

مدیرکل گمرک زنجان، تصریح کرد: بیشترین کالای صادراتی استان زنجان به کشور ترکیه و عراق است. 

کد خبر: ۵۶٬۶۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha