۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
ساخت ابزار سرب نشانه‌زن از سوی متخصصان ملی حفاری

ساخت ابزار سرب نشانه‌زن از سوی متخصصان ملی حفاری

متخصصان اداره خدمات لوازم و ابزارآلات شرکت ملی حفاری ایران موفق به طراحی و ساخت ابزار سرب نشانه‌زن (IMPRESSION BLOCK) با قابلیت کاربست در عملیات مانده‌یابی چاه‌های نفت و گاز شدند.

به گزارش بازار به نقل از شانا، محمدرحیم ممبینی، سرپرست اداره خدمات لوازم و ابزارآلات حفاری شرکت ملی حفاری ایران گفت: این تجهیز از دو قسمت تشکیل شده که بدنه اصلی آن از فولاد آلیاژی بوده و در قسمت فوقانی آن رزوه استاندارد رشته حفاری است.  

وی افزود: قسمت زیرین تجهیز، سرب است و از طریق تزریق سرب مذاب در حفره پایینی بدنه فولادی ساخته می‌شود.

سرپرست اداره خدمات لوازم و ابزارآلات حفاری شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: این افزار پس از چند بار استفاده در عملیات مانده‌یابی غیر کارا شد و تعمیر و بازسازی آن در دستور کار قرار گرفت.  

ممبینی گفت: برای نخستین‌بار در کارگاه این اداره سرب تجهیز معیوب تخلیه و با ساخت قالب مناسب، بیش از ۱۰ مورد از این ابزار بازسازی و در چرخه عملیاتی به‌کارگیری شد.  

وی افزود: پس از انجام موفقیت‌آمیز بازسازی این تجهیز، اقدام به طراحی و تهیه نقشه ساخت کردیم و بدنه اصلی فولادی آن در کارگاه تراشکاری و ساخت شرکت بومی‌سازی و پس از آن با قالب مناسب و تزریق سرب، ساخت تجهیز به‌طور کامل تولید داخل شد.

سرپرست اداره خدمات لوازم و ابزارآلات حفاری شرکت ملی حفاری ایران در زمینه اهمیت کار و نقش این اداره در عملیات حفاری چاه‌های نفت و گاز اظهار کرد: خدمات لوازم و ابزارآلات حفاری یکی از ادارات حوزه معاونت در عملیات حفاری است که حدود ۱۹۰ نفر نیروی انسانی متخصص و کارآزموده دارد.  

ممبینی با بیان اینکه این اداره هزاران  ابزار و تجهیز فنی و تخصصی در اختیار دارد، گفت: وظیفه اصلی این بخش تأمین، تعمیر و نگهداری همه ابزارآلات و تجهیزات رشته حفاری، ابزار کمکی، مانده‌یابی، تجهیزات کنترل فوران، بازرسی فنی از تجهیزات و... است.  

وی افزود: این مجموعه شامل واحدهای تعمیرات برون و درون‌چاهی، مانده‌یابی، تعمیر و نگهداری لوله‌های حفاری، تراشکاری و ساخت، بازرسی فنی لوله‌ها و ابزارهای متفرقه حفاری و واحد خدمات پشتیبانی است.

کد خبر: ۵۶٬۶۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha