۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۹
اخراج بیش از ۹۰ هزار کارمند شرکت‌های هواپیمایی آمریکا
تحت تاثیر بحران کرونا اتفاق افتاد

اخراج بیش از ۹۰ هزار کارمند شرکت‌های هواپیمایی آمریکا

شیوع ویروس کرونا و خسارت‌هایی که به شرکت‌های هواپیمایی آمریکا وارد شده است باعث شد که این شرکت‌ها ۹۰ هزار ۴۴۱ نفر از کارمندان خود را اخراج کنند.

 به گزارش بازار، شبکه تلویزیونی سی بی اس گزارش داد، با توجه به ناتوانی کنگره در توافق بر سر بسته دوم حمایتی در دوره شیوع کرونا، ۹۰ هزار ۴۴۱ نفر از کارکنان شرکت‌های هواپیمایی به خاطر مرخصی اجباری، اخراج، یا بازخرید شغل خود را از دست داده اند و حدود ۸۴ هزار نفر به مرخصی بدون حقوق رفته اند، و هزاران تن دیگر با کاهش دستمزد رو به رو شده اند.

خبرنگار سی بی اس در گزارشی درباره وضعیت این کارکنان گفت: آن‌ها منتظر کمک هستند و واقعاً امیدوارند با توجه به اظهارات دولت ترامپ درباره حمایت از بسته مشوق اقتصادی و حمایت دموکرات‌های مجلس نمایندگان از این بسته، اقدامی برای کمک به آن‌ها صورت گیرد. اما تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده است.

رئیس شرکت هوایی یونایتد در نامه‌ای سرگشاده از کسب و کارها و شرکت‌های دیگر خواست کارکنان خطوط هوایی را که به مرخصی فرستاده شده اند، استخدام کنند. اما با بعضی از هزاران نفری که بیش از یک ماه است کار خود را در این بخش از دست داده اند، می‌گفتند کم کم دارند نگران می‌شوند که کمکی در کار نباشد.

شرکت هواپیمایی آمریکایی بوئینگ هم به دنبال مشکلات پیچیده ناشی از کرونا، بیش از ۱۲ هزار شغل از جمله ۶۷۷۰ نفر را به صورت تعدیل نیروی داوطلبانه در این کشور کاهش داده است.

همه گیری گسترده ویروس مرگبار کرونا بسیاری از کسب و کارها به ویژه صنعت‌های گردشگری و هوانوردی را به کلی فلج کرده و موجب بیکاری گسترده در این حوزه‌ها شده است.

کد خبر: ۵۶٬۵۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha