۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۵
رهبری فرمودند اجازه نمی دهند دولت حتی یک ساعت زودتر به اتمام برسد/ شرایط مردم بهتر است
روحانی در کنفرانس خبری:

رهبری فرمودند اجازه نمی دهند دولت حتی یک ساعت زودتر به اتمام برسد/ شرایط مردم بهتر است

رئیس قوه مجریه با تکذیب خبرهای مربوط به استعفایش و مخالفت های رهبر معظم انقلاب با آن، به شرایط کشور اشاره کرده و گفت: از اعمال فشار حداکثری آمریکا به ایران ۲۰ ماه  می گذرد اما از ۶ ماه قبل تا کنون شرایط ایران بهتر شده است.

به گزارش خبرنگار بازار حسن روحانی در نشست خبری بعد از ظهر امروز که با حضور اصحاب رسانه داخلی و خارجی برگزار شد، اظهارکرد: برای ما فرقی نمی کند چه حزبی در آمریکا حاکم است مساله مهم برای ما منافع ملی است.

وی با اشاره به سختی مذاکرات برای رسیدن به برجام افزود: اگر برجام به درستی اجرا می شد ما شرایط بهتری در منطقه و جهان تجربه می کردیم.

روحانی با اشاره به اینکه در آمریکا دو دیدگاه برای تعامل با ایران وجود دارد که یک گروه باور به مذاکره و گروه دیگر باور به تحمیل خواسته هایشان دارند، تصریح کرد: الان گروه دوم حاکمیت را برعهده دارند که باور داشتند با تشدید تحریم ها ایران چند ماه بیشتر دوام نمی آورد اما از فشارحداکثری آمریکا ۲۰ ماه گذشته و در ۶ ماهه اخیر شرایط ما بهتر شده است.

رئیس قوه مجریه خاطرنشان کرد: آنها می خواستند در درون کشور مردم در شرایطی قرار بگیرند که بگویند بدون توافق با آمریکا نمی توانیم ادامه دهیم که کسی این را باور ندارد.

رئیس دولت دوازدهم اظهارکرد: اگر آمریکا دست از مذاکره و تهدید بردارد و در قابل گروه ۱+۵ با ایران وارد مذاکره شود در غیراین صورت با آمریکا وارد مذاکره نمی شویم.

حسن روحانی در کنفرانس خبری امروز خود در جمع خبرنگاران همچنین گفت:  اگر آمریکا از تحریم ها دست بردارد و تحریم ها را بردارد می تواند در قالب ۱+۵ در مذاکرات حضور داشته باشد و در غیر از این صورت، مذاکره معنا نخواهد داشت.

وی با ابراز امیدواری برای حضور پرشور مردم در انتخابات، گفت: دولت و حسن روحانی هیچ لیست و برنامه ای برای حمایت از کاندیداها ندارند.


تکذیب خبر استعفا
روحانی درباره انتشار خبرهایی از استعفایش، گفت: استعفا که خیلی معنا ندارد. ما از آغاز امده ایم و به مردم قولی داده ایم. ما تا پایان و ساعت اخر پای وعده هایمان هستیم. تلاش می کنیم وعده هایمان را عمل کنیم. حالا شاید در مباحثی نتوانیم بحثی را انجام دهیم. در ماههای اول در ذهن من موضوعی بود. مراسم تحلیف هم برگزار نشده بود. به رهبری گفتم که دولت آمده و اگر شما فکر می کنید فرد دیگری و دولت دیگری می تواند کار کند، من مشکلی ندارم. ایشان فرمودند به هیچ وجه. یک بار دیگر هم بعدا مطرح کردم. ایشان فرمودند من حتی اجازه نمی دهم دولت یک ساعت هم کارش را زودتر تمام کند.


وی افزود: مردم هم از دولت حمایت کرده اند و اگر شرایط بهتر می خواهیم از نظام حمایت کنیم و نقدها را هم بگوییم. پس این حرف و شایعه را تکذیب می کنم.
وی موضوع بنزین را تصمیم کل نظام دانست و گفت: عده ای می خواستند تردیدها را دامن بزنند که با فرمایشات رهبر معظم انقلاب برطرف شد. مشکل ما روزهای شنبه و یشکنبه بعد از تصویب بود که شبهه افکنی هایی شد.

ماجرای هواپیمای اوکراینی واقعا عجیب بود

وی به اشتباه رخ داده در موضوع هواپیمای اوکراین اشاره کرده و گفت: ما هیچ وقت چنین حادثه هایی در کشور نداشتیم و برای همه عجیب بود. می بایست یک مقام مسئولی به ما اطلاع می داد که اشتباهی رخ داده. یک مقدار طول کشید و می توانست البته زودتر باشد. این لطمه زد به اعتماد، اما تعمدی در کار نبود. همان نیروی مسلحی که برای ما افتخارات فراوانی آورده، اشتباهی کرد و عذرخواهی هم کرد. من هم اینجا تشکر می کنم هم در پاسخ سپاه به شهادت شهید سلیمانی و هم در عذرخواهی ازمردم.


روحانی درباره چرایی بی توجهی دولت به کلیر کردن آسمان در زمان حادثه، گفت: معمولا هواشناسی یا نیروهای مسلح این موضوع را اعلام می کنند و می خواهند. دولت مسئولیتی در این زمینه ندارد. این موضوع در مسایل امنیتی مربوط به نیروهای مسلح است و روال هم همین بوده است.

رئیس جمهور با ابراز تاسف از بی توجهی مجلس به برخی لوایح از جمله لایحه انتخابات، گفت: متاسفانه این لایحه را کنار گذاشتند. یا سه لایحه مهمی درباره شفافیت، تعارض منافع و مبارزه با فساد که خیلی مهم هستند، مورد توجه قرار نگرفته است. علاوه بر این پالرمو و الحاق به کنوانسیونی برای مبارزه با تروریسم هم که البته در مجلس تصویب شد، شورای نگهبان هم مساله خاصی نداشت، رفت در مجمع و نه با روال معمول همیشگی، مورد بی مهری قرار گرفت.

وی افزود:مجمعی که قرار بود اختلافات را برطرف کند، خودش شده یک طرف دعوا. این دو لایحه هم گرفتار این روند شده است. من بسیار متاسفم از آنچه که امروز پیش امده. اما واقعا از توان دولت خارج شده. من محضر رهبر معظم انقلاب عرض کردم. ایشان گفتند من نظر مخالفی درباره لایحه های دولت ندارم. اما به هر حال در مجمع گرفتار شده است.

وی با بیان این که در خصوص موضوع هسته ای ظرف هفته های آینده هیچ اتفاقی نمی افتد، گفت: امروز ما در فعالیت هسته ای، به تعهد برجامی مقید نیستیم و در چارچوت آژانس پیش می رویم. اما فعلا نه ماشه ای در کار است نه هیچ چیز دیگری. ما به فعالیت هایمان زیر نظر آژانس ادامه می دهیم. امیدواریم آنها به تعهداتشان در برجام برگردند تا ما هم برگردیم.

کد خبر: ۵٬۶۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha