۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴
مسئولیت اجتماعی دانشگاه‌ها توجه به اشتغال دانشجویان است
رئیس پارک علم و فناوری قم:

مسئولیت اجتماعی دانشگاه‌ها توجه به اشتغال دانشجویان است

قم - اخوان علوی، رئیس پارک علم و فناوری استان قم گفت: دانشگاه‌های نسل چهارم باید به اشتغال‌زایی دانشجویان خود توجه کنند.

به گزارش بازار به نقل از پارک علم و فناوری قم، سید حسین اخوان علوی در دیدار با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دغدغه ایجاد شغل مناسب برای فارغ التحصیلان دانشگاهی مسئله محوری کشور است، گفت: اگر زمانی دانشگاه‌های نسل سوم به دنبال ایجاد کریدورهای کارآفرینی بودند دانشگاه‌های امروز بر اساس مسئولیت اجتماعی که دارند باید برای ایجاد شغل برای فارغ التحصیلان خود برنامه‌ریزی کنند.

وی با تأکید بر اینکه دستاوردهای علمی و پژوهشی دانشگاه‌ها باید کاربردی شده و رویکرد فناورانه داشته باشد، گفت: پژوهشگران و نخبگان دانشگاهی باید زمینه ارتباط و بهره‌مندی از شرکت‌های فناور را هموار کنند.

رئیس پارک علم و فناوری استان قم با ابراز خرسندی از فعالیت‌های انجام شده برای ایجاد دانشگاه مسئله محور در سطح دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: پارک و دانشگاه آزاد اسلامی قم می‌توانند با همکاری یکدیگر یک مرکز رشد مشترک برای توسعه فناوری و نوآوری دستاوردهای پژوهشی دانشگاهی ایجاد کنند.

قم را باید با شاخصه‌های قطب‌های علمی به سراسر کشور معرفی کنیم
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم نیز در این دیدار بر همکاری و استفاده از تجربیات پارک علم و فناوری قم تأکید کرد و گفت: واحد دانشگاهی قم باید با شاخص‌های قطب‌های علمی به سراسر کشور معرفی شود.

حجت‌الاسلام حسن خیری با تشریح سیاست‌های دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار کرد: سیاست دانشگاه آزاد اسلامی در دوره مدیریت جدید به‌عنوان یک دانشگاه مسئله محور تعریف شده است؛ بنابراین تلاش می‌شود ساختار این دانشگاه مسئله محور و اجتماعی باشد.

وی افزود: در همین راستا دانشکده‌های خانواده، فضای مجازی و حکمرانی در حوزه‌های فنی مهندسی و پژوهشی با محور مسئله در عرصه دانشگاه آزاد اسلامی حال شکل‌گیری است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم ادامه داد: در این دانشگاه نیز تقویت و راه‌اندازی مرکز رشد، سرای نوآوری، پارک علوم و فناوری، پایش آزاد و ارتباط با صنعت با رویکرد مسئله محوری در حال شکل‌گیری است.

حجت الاسلام خیری با بیان اینکه یک ساختمان مجزا برای فعالیت‌های مرکز رشد و سرای نوآوری اختصاص یافته است، اظهار کرد: باید بتوانیم برای ظرفیت‌هایی که در قم شناسایی می‌کنیم، قطب‌های خاصی تعریف کنیم و تمرکز فعالیت‌ها روی قطب‌های تعیین‌شده انجام شود؛ بنابراین قم را باید با شاخصه‌های قطب‌های علمی به سراسر کشور معرفی کنیم.

کد خبر: ۵۶٬۴۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha