۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۶
شرکت های تامین نیرو و قراردادهای واسطه ای کارگری حذف شود
دبیر مجمع نمایندگان کارگران مازندران:

شرکت های تامین نیرو و قراردادهای واسطه ای کارگری حذف شود

نور - دبیر مجمع نمایندگان کارگران مازندران خواستار حذف شرکت های تامین نیرو و قراردادهای واسطه ای با کارگران شد.

 به گزارش خبرنگار بازار، مهدی جهانشاهی عصر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران با تاکید بر اصلاح قانون کار و افزایش حقوق کارکران، قراردادهای واسطه ای با شرکت های تامین نیرو را از جمله مشکلات برشمرد و گفت: درحال حاضر تنها کسی که مالیات را پرداخت می کنند، قشر حقوق بگیر کارگران و کارمندان هستند و قشر مرفه جامعه فرار مالیاتی دارند.

وی افزود: بسیاری از کارگران به واسطه شرکت های تامین نیرو با دستگاه ها قرارداد دارند و این مسئله امنیت روانی کارگران را برهم ریخته است درحالی که باید مستقیما با کارگران قرارداد بست و شرکت های تامین نیرو واسطه ای حذف شود.

وی با اظهار اینکه کارگران با سیلی صورت سرخ می کنند، با اشاره به مشکلات فراروی کارگران، قراردادهای سفید امضا و پایین بودن حقوق و دستمزد را از جمله چالش ها و مشکلات بیان کرد و گفت: برای حل این مسائل در درجه اول باید قانون کار را اصلاح کرد.

جهانشاهی تصریح کرد: پایین بودن حقوق و دستمزد از جمله مشکلات است و هرسال شاهد هستیم که سرعت و شتاب تورم بیش از حقوق کارگران است و پیشنهاد داده ایم برای حل برخی مسائل، برای جامعه کارگری خدمات رفاهی نظیر جیره و سبد غذایی درنظر گرفته شود.

دبیر مجمع نمایندگان کارگران مازندران نبود نظارت کافی را از جمله مسائل برشمرد و گفت: به عنوان نمونه سهمیه بندی بیمه کارگران در برخی صنوف نشان دهنده ان است که ساختار مناسب و نظارت کافی نداریم.

وی به معضل قراردادهای سفید امضای کارگران اشاره کرد و گفت: قرار بود سامانه ای راه اندازی و تمام کارفرماها برای عقد قرارداد با کارگران مکلف شوند و تاکنون این طرح و سامانه ابتر مانده است

کد خبر: ۵٬۶۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha