۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲
تجهیز زیرساخت‌های صادراتی در اولویت پرداخت مشوق‌های صادراتی
رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران عنوان کرد

تجهیز زیرساخت‌های صادراتی در اولویت پرداخت مشوق‌های صادراتی

زادبوم، رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در جمع فعالان اقتصادی در اصفهان با اشاره به آخرین وضعیت صادرات کشور گفت: با وجود تحریم‌ها و شیوع ویروس کرونا روند صادرات کشور نسبت به ماه‌های گذشته رو به بهبود است و امیدواریم این روند طی ماه‌های پیش رو ادامه داشته باشد.

به گزارش بازار به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، حمید زادبوم با بیان این مطلب اظهار داشت: در حالی که میزان کاهش صادرات در فرودین‌ماه به ۵۰ درصد رسید، با بهبود ماه به ماه این روند  و در پایان آبان‌ماه، صادرات کشور از لحاظ ارزشی کاهش ۱۹درصدی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه براساس آمارها وضعیت تولید و صادرات روز به روز در حال پیشرفت است، ابراز امیدواری کرد طی ماه‌های آینده تا پایان سال شاهد رشد صادرات و کاهش آمار منفی باشیم.

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در ادامه با اشاره به ابلاغ بسته حمایت از صادرات غیرنفتی سال ۱۳۹۹ توسط معاون اول رئیس جمهوری و رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و تدوین شیوه‌نامه‌های مربوطه و همچنین ابلاغ و تخصیص بخشی از بودجه مشوق‌های صادراتی توسط سازمان برنامه و بودجه، اولویت پرداخت مشوق‌های صادراتی را حمایت از احداث، تجهیز و راه‌اندازی زیرساخت‌های تجاری به ویژه در استان‌های مرزی اعلام کرد.

زادبوم افزود: به نظر می‌رسد با توجه به کاهش ارزش پول ملی، صادرکنندگان چندان نیازی به مشوق‌های صادراتی نداشته باشند و مبلغی که از سوی سازمان برنامه و بودجه به عنوان مشوق‌های صادراتی تخصیص داده شده، لازم است در زمینه تجهیز زیرساخت‌های صادراتی و بهبود وضعیت پایانه‌ها و گلوگاه‌های مرزی هزینه شود.

وی عنوان کرد: فرآیند تشکیل پرونده و پرداخت مشوق‌های صادراتی در حوزه زیرساخت شامل ارائه طرح توجیهی توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی به کارگروه توسعه صادرات استان و تایید و تصویب طرح و مجری در این کارگروه با حضور کلیه اعضا و در نهایت اعلام به سازمان توسعه تجارت ایران خواهد بود.

کد خبر: ۵۶٬۴۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha