۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۹
نرخ مرغ سر به فلک کشید؛ حداقل هایی که از سفره کرمانی ها حذف شد
گزارش بازار؛

نرخ مرغ سر به فلک کشید؛ حداقل هایی که از سفره کرمانی ها حذف شد

کرمان- در حالی قیمت مرغ در کرمان به ۳۳ هزار تومان رسیده که سفره مردم روز به روز کوچک تر شده و توان آنها برای خرید مایحتاجشان به شدت کاهش یافته است.

بازار؛ گروه استان‌ها: کاهش تولید به دلیل کمبود و گرانی نهاده‌های دامی، بازار مرغ را با نوسانات زیادی مواجه کرده است.

قیمت مرغ که هفته‌ گذشته در کرمان ۲۶ هزار تومان بود به بیش از ۳۳ هزار تومان رسیده و شهروندانی که به دلیل گرانی گوشت قرمز، پروتئین غذایی خود را از طریق مصرف مرغ تامین می‌کردند بسیار نگران آینده هستند.

قیمت‌ها سرسام‌آور شده است
مینو که برای خرید مرغ به مغازه آمده، به بازار می‌گوید: قیمت‌ها سرسام‌آور شده، نمی‌دانم چرا دولت برای رفع گرانی‌ها کاری انجام نمی‌دهد.

او ادامه می‌دهد: الان که به دلیل کرونا تعداد زیادی خانه‌نشین شده‌اند و درآمدی ندارند چگونه می‌توانند حداقل‌های نیاز غذایی خود را تامین کنند.

او می‌گوید: با گران شدن مرغ عده‌ زیادی از مردم غذاهای گوشتی را با مرغ تهیه می‌کردند و اگر قرار باشد مرغ هم از سفره‌ها حذف شود دچار سوءتغذیه می‌شوند.

توان خرید با این قیمت‌ها را ندارم
محمد که از دیدن قیمت مرغ‌ تا حدودی عصبی شده است، می‌گوید: واقعا نمی‌دانم چطور می‌توانم خانواده‌ام را اداره کنم.

او که از خرید منصرف شده، می‌افزاید: من یک کارگرم و الان هم بیکار هستم. واقعا توان خرید با این قیمت‌ها را ندارم و این افزایش قیمت‌ها سفره‌ها را هر روز کوچکتر می‌کند.

مرغداران زیادی را می‌شناسم که تلاش می‌کنند کارشان را با همه مشکلات ادامه دهند اما نمی‌دانم تا کی دوام بیاورند

دولت باید از مرغداران حمایت کند

نرگس هم می‌گوید: آمده بودم دو عدد مرغ بخرم تا قرار نباشد در این شرایط زیاد از خانه خارج شوم اما الان می‌بینم با پولی که آورده‌ام نهایتا یک مرغ درشت می‌توانم بخرم.

او ادامه می‌دهد: دولت باید از مرغداران حمایت کند،  یکی از اقواممان مرغداری داشت و با همه‌ تلاشی که کرد متاسفانه مجبور شد تعطیل کند زیرا دخل و خرجش با هم نمی‌خواند.

او می افزاید: اگر دولت از تولیدکنندگان حمایت کند و دست دلالان را کوتاه کند، قیمت مرغ پایین می‌آید و این حداقل‌ها از سفره‌ مردم حذف نمی‌شود.

مردم توان خرید ندارند
صاحب یک مغازه مرغ‌فروشی در خیابان خواجوی کرمان هم به خبرنگار بازار می‌گوید: میزان فروش ما به شدت در روزهای اخیر کاهش یافته است.

او ادامه می‌دهد: مردم توان خرید ندارند. به دلیل شیوع کرونا تعداد زیادی بیکار شده‌اند و در نتیجه هزینه‌های زندگی را با حذف این اقلام خوراکی کاهش می‌دهند.

این مرغ‌فروش می‌گوید: درخواست برای خرید سنگ‌دان، بال مرغ و جگر مرغ زیاد است.  مرغداران زیادی را می‌شناسم که تلاش می‌کنند کارشان را با همه مشکلات ادامه دهند اما نمی‌دانم تا کی دوام بیاورند.

اگر دولت از تولیدکنندگان حمایت کند و دست دلالان را کوتاه کند، قیمت مرغ پایین می‌آید و این حداقل‌ها از سفره‌ مردم حذف نمی‌شود

مرغ ارزان می‌شود
معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه‌ دو هفته در کشور هیچ تولید مرغی نداشتیم، گفت: به دلیل تخصیص نهاده‌ها حدود ۴۰ روز پیش، میزان تولید مرغ در کشور به صفر رسید و عملا هیچ تولیدی نداشتیم.

سینا خسروی تصریح کرد: نتیجه این عدم تولید امروز در بازار مشاهده می‌شود و قیمت‌ها به شدت افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: با توجه به جوجه‌ریزی‌های انجام شده قیمت‌ها ظرف ۱۰ روز آینده کاهش می‌یابد و نیاز است مردم مصرف‌شان را مدیریت کنند.

کد خبر: ۵۶٬۳۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha