۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵
در نامه‌ای به ستاد ملی مبارزه با کرونا، خواهان کمک به مشاغل و صنوف شدیم
فرمانده ستاد مقابله با کرونای کلانشهر تهران:

در نامه‌ای به ستاد ملی مبارزه با کرونا، خواهان کمک به مشاغل و صنوف شدیم

زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا با اشاره به محدودیت‌های جدید و تعطیلی دو هفته‌ای و تلخی ناشی از آن، گفت: دولت و مجلس باید به طور واقعی بسته‌های حمایتی از مشاغل تدوین کنند.

به گزارش بازار، علیرضا زالی در حاشیه امضای تفاهم نامه همکاری با سازمان فرهنگی هنری شهرداری در جمع خبرنگاران افزود: از این رو در نامه‌ای به ستاد ملی کرونا خواهان منع تعقیب قضایی در زمینه برگشت خوردن چک و رفع سوء پیشینه برای صاحبان مشاغل شدیم. وی افزود: تردد در جاده تهران - شمال ۹۰ درصد، تهران - قم، حدود ۷۰ درصد، میزان ترددهای درون شهری در حدود ۵۹ درصد و تردد شبانه نیز ۷۰ درصد در تهران کم شده است.

وی گفت: در روز گذشته بالغ بر ۱۲۰۰ شکایت از مردم در زمینه رعایت نشدن حضور یک سوم کارمندان در دستگاه‌های دولتی وخصوصی رسیده است که ما از نظر حقوقی پیگیری می‌کنیم، زیرا عدم رعایت دستور، استنکاف از مصوبات ستاد ملی کرونا است. وی گفت: اگر فردی بیمار شد از نظر شغل نباید دچار مشکل شود و برخی از افراد هم طول مدت دورکاری آن‌ها به پایان رسیده است که باید حضوری در محل کار باشند و دراین خصوص ما نامه‌ای به ستاد ملی کرونا داده ایم تا مشکلی برای این افراد ایجاد نشود. زالی درباره نتایج محدودیت‌های جدید کرونایی افزود: آثار کاهش مرگ و میرهای ناشی از این تعطیلی‌ها و محدودیت در حدود یک ماه تا چهل روز بعد، کاهش میزان بستری در سه هفته آینده و کم شدن میزان مراجعه سرپایی در حدود ۱۴ روز بعد مشخص می‌شود.

وی بیان کرد: هنوز داروی قطعی برای درمان بیماری کرونا تعیین نشده است، اما بسته‌های دارویی، باعث نجات جان بیماران می‌شود.

زالی همچنین به شرایط کرونایی پایتخت اشاره کرد و افزود: در شبانه روز گذشته ۷۹۸ بیمار جدید در بیمارستان‌های تهران بستری شدند که از این افراد ۱۶۱ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و در طول روز گذشته ۸۲۰۰ بیمار شناسایی و به صورت سرپایی مراجعه کرده اند و ۶۸۰ نفر از بیمارستان‌های تهران ترخیص شده اند.

وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه در تهران ۸۸ نفر بر اثر بیماری کرونا جان باختند.

زالی تصریح کرد: برخی از افراد به دلیل ترس از مواجهه با بیماری یا ترس از بیمارستان دیر اقدام به درمان می‌کنند و با حال بد بستری می‌شوند.

او با اشاره به اینکه ماهیت بیماری تغییر پیدا کرده و همین موضوع باعث شده است تا آن‌ها با حال بد بستری شوند، اضافه کرد: معطلی در اورژانس و طول کشیدن زمان بستری باعث شده است برخی افراد با حال بد در مراکز درمانی بستری شوند.

کد خبر: ۵۶٬۳۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha