۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۳
دورکاری و فرصت‌ها/ ترجیح کارکنان عدم حضور در محل کار است
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران:

دورکاری و فرصت‌ها/ ترجیح کارکنان عدم حضور در محل کار است

شاهرود- داوری، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران از انجام یک نظرسنجی سراسری در سطح کشور با موضوع دورکاری خبر داد و گفت: در این نظرسنجی که با موضوع دورکاری، فرصت‌ها و تهدیدها بود نزدیک به نیمی از کارکنان دورکاری را ترجیح می‌دهند.

علی داوری در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن اشاره به انجام یک نظرسنجی سراسری بین کارکنان در ایام کرونا و با موضوع دورکاری، بیان کرد: این نظرسنجی نشان داد اقبال کارکنان نسبت به دورکاری بسیار زیاد است و نیمی از کارکنان این نوع کار را ترجیح می دهند.

وی با بیان اینکه این نظرسنجی همچنین به اولویت ها و فرصت های دورکاری و همچنین موضوع تهدیدات آن نیز اشاره داشت، افزود: درصد معتقدند بهره‌وری آنها در دورکاری افزایش یافته و از سوی دیگر۴۴ درصد دسترسی مناسب به تجهیزات مورد نیاز برای دورکاری نظیر لپ تاپ و … دارند

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه دایره پرسش شوندگان این نظرسنجی کشوری کارکنان بوده اند، تاکید کرد: ۲۸ درصد از پاسخ دهندگان معتقدند جلسات مجازی کاری از کارآمدی  مناسب برخوردار هستند.

داوری با اشاره به مسائل و معضلات دورکاری نیز، بیان کرد: نظرسنجی نشان داد ۲۰ درصد از مشارکت کنندگان معتقد هستند که مدیران دستگاه های اجرایی آنان نگرشی مثبت نسبت به دورکاری کارکنان دارند. 

وی با بیان اینکه این نظرسنجی نشان داد که ۱۷ درصد از پاسخ دهندگان اعلام داشته‌اند که مدیران حمایت عملی مناسبی از دورکاری کارکنان به عمل می‌آورند، تاکید کرد: ۴۵ درصد دور کاران حس مثبتی نسبت دورکاری داشته و ۴۷ درصد معتقدند توازن کار و زندگی آنها در ایام دورکاری بهبود یافته است حدود نیمی از مشارکت کنندگان در تحقیق معتقدند که دورکاری تأثیری بر تعارضات خانوادگی آنها نداشته است.

به گزارش خبرنگار بازار، نتایج کامل این نظرسنجی در ۴۴ صفحه به صورت پی دی اف در اختیار بازار استان سمنان قرار گرفته و ضمیمه خبر می شود تا علاقمندان بتوانند از دیگر بخش های آن نیز استفاده کنند این تحقیق به آفت‌ها و معضلات دورکاری و همچنین مزیت‌های آن نیز پرداخته است.

کد خبر: ۵۶٬۳۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha