۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱
تعهد ۱۰ ساله سامسونگ و ال جی برای خدمات پس از فروش/تولید تلویزیون سامسونگ تا پایان اسفند ماه
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی به بازار خبرداد:

تعهد ۱۰ ساله سامسونگ و ال جی برای خدمات پس از فروش/تولید تلویزیون سامسونگ تا پایان اسفند ماه

رئیس اتحادیه لوازم خانگی گفت: دو شرکت سامسونگ و ال جی که ایران را ترک کرده اند به وزارت صمت و سازمان حمایت تعهد داده اند که تا ۱۰ سال به لوازم خانگی فروخته شده در بازار ایران خدمات پس از فروش ارائه دهند.

دو شرکت سامسونگ و ال جی که سهم عمده ای از بازار لوازم خانگی ایران داشتند پس از تشدید تحریم های کشورمان از سوی آمریکا بازار ایران را ترک کردند.

سید مرتضی میری در گفتگو با خبرنگار بازار درباره تبعات خروج این دو شرکت از بازار لوازم خانگی ایران اظهارکرد: این شرکتها از دو سال قبل بازار ایران را ترک کرده اند و خروج کره ای ها از بازار لوازم خانگی ما تازگی ندارد.

وی افزود: از دو سال قبل این شرکتها محصول ساخته شده به بازار ایران نفروخته اند و از سال قبل نیز به دو کارخانه بزرگی که با سرمایه هنگفت ایرانیان ساخته شد مواد اولیه تزریق نکرده اند.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی تصریح کرد: از سال گذشته این کارخانجات با مواد اولیه موجود در انبار فعالیت می کردند و تا زمان اتمام مواد اولیه فعال بودند.

میری خاطرنشان کرد: مواد اولیه شرکت ال جی زودتر تمام شد و به همین دلیل این کارخانه زودتر بازار ایران را ترک کرد. در حال حاضر کارخانه سامسونگ مواد اولیه تولید تلویزیون را دارد به همین دلیل تولید تلویزیون سامسونگ در ایران تا پایان اسفند ادامه دارد.

وی با اشاره به ایجاد دو برند ملی در صنعت لوازم خانگی اظهارکرد: با تولید لوازم خانگی ایرانی بعد از تامین نیاز بازار داخلی یم توانیم با برند ایرانی صادرات انجام دهیم و این درحالیست که محصولات سامسونگ و ال جی که در ایران تولید می شد قابلیت صادارتی نداشت زیرا کره این مجوز را به ایران نمی داد.

کد خبر: ۵٬۶۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha