۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲
پیش بینی صادرات ۲۰۰ میلیون دلاری پتروشیمی شازند به نقاط مختلف جهان
استاندار مرکزی خبر داد؛

پیش بینی صادرات ۲۰۰ میلیون دلاری پتروشیمی شازند به نقاط مختلف جهان

اراک- استاندار مرکزی از پیش بینی صادرات ۲۰۰ میلیون دلاری پتروشیمی شازند به نقاط مختلف جهان خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار،سید علی آقازاده پیش از ظهر دوشنبه در آیین بهره‌برداری از واحد بازیافت بخارات هیدروکربنی پتروشیمی شازند، طی سخنانی با اشاره به اینکه روزانه بیش از یک هزار تن مواد نفتی در شرکت پتروشیمی شازند بارگیری می‌شود اظهار داشت: در گذشته به دلیل انجام سنتی این فرآیند ضمن هدر رفت تولیدات در آلایندگی هوای اراک و استان نیز موثر بود.

وی با بیان اینکه طرح بازیافت بخارات هیدروکربنی(مهار) محصول تلاش شبانه روزی متخصصان داخلی پتروشیمی شازند است و راه اندازی طرح مهار، علاوه بر جلوگیری از هدر رفت سرمایه ملی، کاهش چشمگیری نیز در آلودگی هوا دارد گفت: راه‌اندازی واحدبازیافت بخارات هیدروکربنی در شرکت پتروشیمی شازند گام موثری در راستای مدیریت آلاینده‌ها و استمرار سبز بودن این صنعت است.

استاندار مرکزی با بیان اینکه تولید در صنایع استان مرکزی با وجود شرایط تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی روند افزایشی دارد عنوان داشت: تمامی دستگاه‌های اجرایی مکلف به حمایت همه‌جانبه از واحدهای تولیدی هستند چرا که فعالیت گسترده و شبانه‌روزی واحدهای تولیدی رونق مناسبی در این حوزه به دنبال داشته و مدیریت استان نیز با جدیت از واحدهای صنعتی به خصوص واحدهای صادراتی حمایت می‌کند.

وی اظهار داشت: بخش عمده‌ای از صادرات یک میلیارد دلاری استان مرکزی در سال گذشته مربوط به پتروشیمی شازند بوده و امسال نیز پیش‌بینی می‌شود بیش ۲۰۰ میلیون دلار از این واحد تولیدی به نقاط مختلف جهان صادر شود.

آقازاده گفت: شرکت پتروشیمی شازند سال گذشته بیش از ۶۰ هزار میلیارد ریال فروش داشته و این شرکت با رعایت تمامی شاخص‌های ملی و بین‌المللی امسال از سوی سازمان مدیریت صنعتی در زمره ۱۰۰ شرکت برتر کشور معرفی شده است.

کد خبر: ۵٬۶۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha