۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳
فرمانداران کرمان منظومه‌های روستایی را با جدیت دنبال کنند
استاندار کرمان:

فرمانداران کرمان منظومه‌های روستایی را با جدیت دنبال کنند

کرمان- استاندار کرمان با بیان اینکه تخلیه روستاها در حال تبدیل شدن به یک بحران است، گفت: فرمانداران شهرستان‌های استان کرمان، طرح‌های منظومه روستایی را با جدیت دنبال کنند.

به گزارش خبرنگار بازار، علی زینی‌وند ظهر سه شنبه در هفتمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کرمان که در استانداری برگزار شد، با انتقاد از بی اعتنایی برخی مدیران در زمینه شرکت در نشست های شورای برنامه ریزی اظهار داشت: در این جلسات برای ۲۰ سال آینده استان برنامه ریزی می شود و مدیران باید در صورتی که امکان حضور ندارند، نماینده تام الاختیار به جلسه اعزام کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر توسعه مشاغل خرد در روستاها عنوان کرد: باید با توسعه این مشاغل در مسیر توانمندسازی مردم روستاها قدم برداریم و در این زمینه ابتدا باید برنامه مدون داشته باشیم.

زینی‌وند بیان کرد: منظومه های توسعه روستایی در بخش‌های مرکزی سیرجان و منوجان تصویب شده و اعتبارات خوبی نیز برای ایجاد اشتغال به این روستاها تزریق شده اما متاسفانه اشتغال چندانی ایجاد نشده است.

استاندار کرمان تاکید کرد: ایجاد شغل ساز و کار خود را دارد و ابتدا باید فروش محصولات در این مشاغل مدنظر قرار گیرد زیرا ایجاد شغل به تنهایی کافی نیست و فروش، بخش مهمی از تولید به شمار می رود.

وی با تاکید بر اینکه بازار باید در زنجیره ایجاد شغل مدنظر باشد، افزود: در مشاغل خانگی نیز فروش نقش بسیار مهمی دارد و در صورتی که برنامه ریزی برای بازار فروش وجود نداشته باشد، ایجاد شغل معنا ندارد.

زینی‌وند اظهار داشت: لازم است به سرعت برای توانمندسازی روستاییان و توسعه روستاها برنامه ریزی درست و اصولی انجام شود زیرا در غیر این‌صورت، تخلیه روستاها به یک بحران تبدیل خواهد شد.

وی از فرمانداران استان کرمان نیز خواست با جدیت در زمینه طرح منظومه های روستایی ورود کنند و این مهم را در اولویت برنامه های خود قرار دهند.

کد خبر: ۵۶٬۲۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha