۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱
الحاق واگن سازی پارس به مپنا در مرحله نهایی
وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد

الحاق واگن سازی پارس به مپنا در مرحله نهایی

اسلامی، وزیر راه و شهرسازی گفت: موضوع انتقال شرکت واگن سازی پارس به شرکت مپنا موضوعی قدیمی و چند ساله است و به نقطه انتهایی رسیده است که امیدواریم به زودی نهایی شود.

به گزارش بازار، محمد اسلامی در حاشیه مراسم الحاق ۷۰ دستگاه انواع ناوگان به شبکه ریلی و بهره برداری از لکوموتیو پارس ۳۳ به عنوان اولین لکوموتیو ساخته شده در واگن سازی پارس در خصوص تعیین وضیعت مالکیت شرکت واگن سازی پارس گفت: از تاریخ شروع موضوع تغییر مالکیت این شرکت بیش از ۵ سال گذشته است و مسایلی بین سازمان خصوصی سازی، یکی از واحدهای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و همچنین سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) وجود داشته که نقطه انتهای رسیده است. وی افزود: قرار شد موضوع واگذاری را پیگیری کنیم تا هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود، اما این موضوع در فرایند حقوقی و مالی در حال پیگیری بود و امیدوارم با پیگیری کار، آخرین وضعیت این شرکت نهایی شود.

وزیر راه و شهرسازی همچنین در پاسخ به سوالی درباره رسوب کالاها در بنادر گفت: ظرفیت موجود بنادر کشور هم اکنون ۲۴۰ میلیون تن است و در سال گذشته ۱۷۳ میلیون تن بار در بنادر جابجا شد.

وی افزود: ماهانه بطور متوسط ۱۵ میلیون تن بار از بنادر جابجا شده است درحالیکه هم اکنون حدود ۱۳ میلیون تن بار در بنادر رسوب کرده که حجم طبیعی محسوب می‌شود.

اسلامی افزود: رسوب کالا در کشور در دو بخش وجود دارد که یک بخش آن روغن خوراکی است و جایی برای انبار کردن آن بجز بنادر وجود ندارد چراکه انبارهای ذخیره سازی روغن خوراکی فقط در بنادر ساخته و هم اکنون ۴۵۰ هزار تن روغن خوراکی در بنادر کشور ذخیره شده است.

به گفته وزیر راه و شهرسازی همچنین هم اکنون ۴ میلیون تن کالای اساسی در بنادر کشور وجود دارد که بخشی از آن در بنادر و لنگرگاه‌ها و بخشی در انبارهاست و باید سایر دستگاه‌های نظارتی خروج و ترخیص این کالاها را تسهیل کنند.

وی جریان خروج کالاها از بنادر را روندی در جریان و مستمر دانست و افزود: بخشی از این کالاها روی شناورهاست که بدلیل نقص اسناد کالاها، قابلیت پهلوگیری شناور و تخلیه محموله وجود ندارد و صدور یا تایید این اسناد، در اختیار دستگاه‌های دیگر از جمله گمرک، وزارت صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی و سایر دستگاههاست.

کد خبر: ۵۶٬۲۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha