۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴
پرواز مرغ از سفره‌ مردم شیراز/ گرانی به فروشنده ارتباط ندارد
بازار بررسی کرد؛

پرواز مرغ از سفره‌ مردم شیراز/ گرانی به فروشنده ارتباط ندارد

شیراز- با افزایش عجیب قیمت مرغ در سطح استان فارس و شهر شیراز گوشت مرغ از سفره‌های مردم حذف شده و فروشندگان نیز با مشکلاتی از جمله عدم خرید مردم مواجه شدند هرچند که برخی از آن‌ها سود کمتری از قانون مصوب دریافت می کنند.

به گزارش خبرنگار بازار، پس از بالا رفتن قیمت گوشت قرمز و تبلیغات صورت گرفته در خصوص مصرف گوشت سفید بیشتر خانواده‌ها در استان فارس و شهر شیراز بخشی از نیاز خود را از طریق خرید مرغ جبران می‌کردند.

در مدت اخیر و خصوصاً در دوران همه گیری کرونا و پس از کمیاب شدن و بالا رفتن قیمت روغن در بازار شیراز این بار نوبت مرغ رسیده تا در بازار شیراز جولان دهد به شکلی که قیمت گوشت مرغ بصورت عجیبی افزایش یافته و در چند ماه به دوبرابر قیمت قبل رسیده و تاکنون تمام وعده‌هایی که برای کنترل بازار این کالا انجام شده نتیجه بخش نبوده تا حدی که هر کیلو گوشت مرغ گرم در فروشگاه‌های شیراز به بیش از ۳۲ هزار تومان رسیده است.

در این راستا رئیس اتحادیه مرغ و تخم مرغ فروشان شیراز در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، در خصوص افزایش قیمت مرغ در چند روز گذشته با بیان اینکه قیمت گذاری بر عهده اتحادیه نیست، اظهار کرد: آنچه به عنوان محصول در اختیار فروشنده قرار می‌گیرد بر اساس فاکتور خرید، با ۱۰ درصد سود به فروش می‌رسد.

منصور نجفی با بیان اینکه وضعیت فروشندگان نیز مناسب نیست افزود: مرغ هست، اما خریدار ندارد چرا که قبلاً مردم یک مرغ کامل را با قیمت ۳۰ هزار تومان می‌خریدند، اما امروز باید برای خرید یک مرغ دو برابر قیمت قبل هزینه کنند بنابر این شاهد کاهش خرید مرغ در سطح شهر شیراز هستیم.

وی تاکید کرد: به دلیل شرایط نامناسب بازار برخی از فروشندگان حتی اقدام به فروش مرغ با سود بین ۵ تا ۱۰ درصد می‌کنند تا حداقل فروش را داشته باشند.

رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ، تخم مرغ و ماهی شیراز افزود: قیمت مرغ بر اساس نرخ اتحادیه کشتارگاه‌ها و مرغداری‌ها و با توجه به عوامل مختلف اعلام می‌شود که اتحادیه فروشندگان در آن نقشی ندارد.

او با بیان اینکه ارزان شدن مرغ به نفع فروشنده است، یادآور شد: وقتی مردم توان خریدشان بیشتر می‌شود، بازار ما رونق می‌گیرد هرچند این گرانی مرغ در کنار دیگر موارد باعث شده که سفره های مردم کوچکتر و در اولین قدم مواردی همچون گوشت و مرغ حذف می شود.

کد خبر: ۵۶٬۱۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha