۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۲
قیمت مصوب برای مرغ متناسب با روند تولید است
نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت:

قیمت مصوب برای مرغ متناسب با روند تولید است

موسوی، نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: قیمت گذاری کالاهای اساسی گروه اول مانند لبنیات، گوشت و مرغ در سازمان حمایت کارشناسی شده و بر اساس مولفه‌های تمام شده نظارت می‌شود.

به گزارش بازار، نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تولید و تنظیم بازار مرغ بر عهده وزارت جهادکشاورزی گذاشته شده است، گفت: قیمت گذاری کالاهای اساسی گروه اول مانند لبنیات، گوشت و مرغ در سازمان حمایت کارشناسی شده و بر اساس مولفه‌های تمام شده نظارت می‌شود.

سید داود موسوی در بحث روند افزایش قیمت مرغ در هفته اخیر گفت: از مبدا تامین، قیمت مرغ زنده حدود ۱۴ هزار تومان مصوب شد و با احتساب هزینه فرایند تولید مرغ زنده به مرغ گرم در نهایت قیمت مرغ باید ۲۰ هزار ۴۰۰ تومان باشد.

او قیمت مرغ را متناسب با روند تولید دانست و گفت: اکنون مرغ زنده در مرغداری ۲۵ هزار تومان فروخته می‌شود و با همین تناسب طبیعی است قیمت مرغ گرم در بازار و میادین ۳۵ هزار تومان باشد.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور با بیان اینکه تولید جوجه یکروزه ابزار تولید مرغ گرم است، گفت: کاهش ناگهانی قیمت جوجه یکروزه در هفته دوم مهرماه امسال از ۲ هزار ۹۰۰ تومان به زیر ۹۰۰ تومان رسید، همین امر باعت کاهش تولید جوجه یکروزه شد.

محمدرضا طلایی گفت: توزیع نهاده‌ها بر عهده ماست، اما در بحث کنجاله، نهایت ۵۵ درصد از نیاز مرغداران تامین شده و یک میلیون تن کمتر وارد کشور شده است.

او علت گرانی امروز قیمت مرغ را ناشی از کمبود جوجه یکروزه و کاهش تولید آن در مهر گذشته اعلام کرد و افزود: قرار شد دولت خسارات وارده را جبران کند. نتیجه‌ی خلل یک هفته‌ای که در تولید جوجه یکروزه افتاد؛ گرانی امروز مرغ را سبب شده است.

کد خبر: ۵۶٬۱۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha