۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲
امیدواریم شاخص کل بتواند سطح ۱۴۰۰ را فتح کند/ گیر کردن شاخص کل در یک مقاومت سرسخت تکنیکالی
کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد:

امیدواریم شاخص کل بتواند سطح ۱۴۰۰ را فتح کند/ گیر کردن شاخص کل در یک مقاومت سرسخت تکنیکالی

سیفی می گوید: در پایان معاملات دیروز ورود پول حقیقی حدود ۵۷۰ میلیارد تومان به ثبت رسیده و این در حالیست که یکشنبه ورود پول حقیقی نزدیک به ۳۵ میلیارد تومان بوده است. اما در معاملات امروز باز هم خروج پول حقیقی رخ داد.

حمیدرضا پیرهادی؛ بازار: شاخص کل بورس در معاملات روز گذشته ۳ آذرماه با رشد بیش از ۱۶ هزار واحدی به عدد یک میلیون و ۳۷۵ هزار واحدی رسید و امروز با ریزش بیش از ۱۸ هزار واحدی در کانال یک میلیون و ۳۵۶ هزار واحد قرار گرفت.

رشد معنادار بازار در روز دوشنبه به چه معناست؟
در ادامه فرشاد سیفی، کارشناس بازار سرمایه و تحلیلگر بنیادی سهام روند فعلی بورس را تشریح کرد و به «خبرنگار بازار» گفت: بازار سرمایه در سومین روز محدودیت های کرونایی کار خود را مثبت آغاز کرد. در همین راستا دیروز نیز بازار در ساعات اولیه معاملات مثبت بود اما با رنج های منفی همراه شد. امروز اما برخلاف دیروز بازار کار خود را مثبت آغاز کرد اما در انتهای معاملات باز هم منفی شد که نشان از باقی ماندن ترس معامله گران تازه وارد است.

وی افزود: اکنون این مهم حس می شود که دولت باید از بازار سرمایه حمایت کند تا اعتماد به بازار بازگردد و دست کم شاخص کل روند صعودی خود را یک ماه حفظ کند. چراکه در این حالت نقدینگی به روال قبل به بازار سرازیر می‌شود و در این صورت دولت می‌تواند عرضه سهام جدید را انجام دهد. اینگونه هم دولت منتفع می‌شود، هم نقدینگی سرگردان جذب بازار خواهد شد.

 ورود ۵۷۰ میلیاردتومان پول توسط حقیقی ها به بازار در روز دوشنبه در مقایسه با ۳۵ میلیاردتومان ورود پول در روز یکشنبه و خروج پول ۳۳۰ میلیارد تومانی در روز سه شنبه هیجان در بازار را به ما ثابت می کند


سیفی تاکید کرد: این شیوه به نفع بازار سرمایه نیز خواهد بود چراکه در یک هفته اخیر بازار رونق گرفته و این رونق باید ادامه‌دار باشد. امروز تعادل را در بازار شاهد بودیم و بهترین شکل بازار نیز همین است. اکنون بازار نه صف خرید است و نه صف فروش. بلکه روند معاملات متعادل و پرحجم پیش می رود.

کارشناس بازار سهام می گوید که در بسیاری از نمادها یک اتفاق جالب در حال رخ دادن است و آن شکست خط روند نزولی نمادها بعد از ماه ها به سمت بالاست که باز هم نشانه خوبی است و نکته حایز اهمیت، حرکت نقدینگی حقیقی ها در صندوق های قابل معامله به ویژه درآمد ثابت هاست.

او ضمن اشاره به حجم ورود پول حقیقی به بازار ابراز کرد: در پایان معاملات روز دوشنبه ، ورود پول حقیقی حدود  ۵۷۰ میلیارد تومان به ثبت رسیده و این در حالیست که روز یکشنبه ورود پول حقیقی نزدیک به ۳۵  میلیارد تومان بوده است، اما در روز سه شنبه باز هم خروج پول حقیقی داشتیم که نشان از ترس و هیجان در بازار دارد، حقیقی ها در معاملات روز سه شنبه ۳۳۰ میلیارد تومان خروج پول داشتند.

اکنون این مهم حس می شود که دولت باید از بازار سرمایه حمایت کند تا اعتماد به بازار بازگردد و دست کم شاخص کل روند صعودی خود را یک ماه حفظ کند. چراکه در این حالت نقدینگی به روال قبل به بازار سرازیر می‌شود و در این صورت دولت می‌تواند عرضه سهام جدید را انجام دهد

مثبت بودن ۲ روز متوالی نمادهای فملی، خودرو، شستا و فارس، راه عبور از حالت ایستایی شاخص در روزهای اخیر
تحلیلگر بنیادی بازار سرمایه توضیح داد: شاخص در تقابل با کینجون قرار گرفته است و به نوعی پشت دیوار کینجون گیر افتاده و برای عبور از این سطح نیازمند قدرت است. سه روز کاری شاخص در محدوده حال حاضر ایستاده است و بصورت مثبت و منفی در نوسان است و برای عبور از این سطح نیاز است نماد های فملی و خودرو و شستا و فارس، ۲ روز متوالی مثبت باشند تا شاخص با قدرت این سطح را رد کند، اما متاسفانه امروز این اتفاق نیفتاد.

سیفی گفت: آخرین باری که شاخص در تقابل با کینجون بود سطح ۱۶۰۰ بود و شاخص تا سطح ۱۲۰۰ ریزش کرد. در این سطح سه کندل نزولی پشت سر هم تشکیل شد اما این بار با دفعه قبل تفاوت دارد. زیرا هم کندل نزولی تشکیل نشده و هم حجم و مبلغ معاملات بشدت افزایش یافته است.

فعال و کارشناس بازار سرمایه اظهار می کند که امیدواریم شاخص بتواند فردا سطح ۱۴۰۰ را فتح کند. ابر کمو نیز بصورت خطی در آمده است و این یعنی معاملات نسبت به قبل بهبود یافته است.

وی درانتها شستا و خودرو را عامل بسیار مهم سردرگمی بازار دانست و ضمن توضیح میزان خرید حقوقی ها و حقیقی و ارزش معاملات انجام شده در بازار امروز، افزود: این دو سهم را باید در تعادل نگه دارند زیرا رنج منفی کل بازار را منفی می کند. 

کد خبر: ۵۶٬۱۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha