۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۹
فروش اجباری کالا تخلف است
معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت استان تهران:

فروش اجباری کالا تخلف است

محمدی پور، معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت استان تهران گفت: طبق قانون، فروش اجباری هر کالایی به مشتریان تخلف است و برای آن مجازات تعیین شده است.

به گزارش بازار، سعید محمدی پور در ارتباط با رسانه ملی در مورد دلایل نابسامانی بازار روغن گفت: گاهی توزیع به بازار بنا به دلایلی از جمله (سفارش جدید) چند روز با تاخیر انجام می‌شود، اما هیچ گاه توزیع متوقف نمی‌شود، و به موقع به بازار تزریق می‌شوند.

وی اضافه کرد: زمان میان تقاضا تا تکمیل کالا و ورود به بخش عرضه و توزیع دربازار چند روز طول می‌کشد که این وقفه باعث ایجاد جو روانی و اختلال در بازار خواهد شد و هر قدر این روند سریع‌تر باشد بحران موجود هم کمتر خواهد بود.

محمدی پور گفت: درحال حاضر در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مراکز توزیع به میزان لازم روغن داریم و اتفاقی نیفتاده که این محصول کمیاب یا نادر شود بلکه روغن در کشور به وفور وجود دارد.

وی افزود: ۵ کارخانه روغن در تهران وجود دارد که همه روند تولید تا فروش و عرضه تحت کنترل بازرسان مستقر سازمان صمت در واحدهای مذکور است.

معاون بازرسی ونظارت سازمان ادامه داد: صرف نظر از جو روانی بازار اخیراً فروشندگان، شرط واگذاری روغن از سوی برخی شرکت‌ها را خرید برخی کالاهای دیگر عنوان می‌کردند و می‌گفتند: خرید کالاهای دیگر در کنار روغن، برای فروشنده به صرفه نیست چرا که ممکن است آن کالا خریدار نداشته باشد و بر روی دست فروشنده باقی بماند که این امر بر اساس ماده ۶۴ قانون نظام صنفی، معادل تخلف فروش اجباری است که ما این موضوع را طی نامه‌ای رسمی به اتحادیه‌های صنفی اعلام وموظف به تعهدات لازم از هر گونه فروش اجباری کرده و هشدار داده ایم در صورت تکرار چنین مساله‌ای با فروشنده خاطی طبق قانون (جریمه نقدی معادل ۵برابر قیمت فروش کالای تحمیلی یا خدمت اجباری) برخورد وپرونده به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال خواهد شد.

کد خبر: ۵۶٬۰۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • Amanullah AF ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
      0 0
      بدک نبود خوب بود