۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۸
مراسم روز جهانی خاک ۱۷ آذر ماه برگزار می شود
معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی:

مراسم روز جهانی خاک ۱۷ آذر ماه برگزار می شود

اکبری، معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: مراسم روز جهانی خاک ۱۷ آذرماه جاری با شعار «خاک را زنده نگه داریم و تنوع زیستی خاک را حفظ کنیم» به صورت مجازی در سراسر کشور برگزار می شود.

به گزارش بازار به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، علیمراد اکبری در هشتمین جلسه شورای راهبردی خاک کشور که در محل موسسه تحقیقات خاک و آب برگزار شد، با اعلام این خبر افزود: برپایی مستمر و مطلوب روز جهانی خاک در سالیان گذشته اثرات مثبت و خوبی در توجه به مساله خاک در زمینه ملی و نیز بین المللی داشته است.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت نقش ماده آلی خاک در افزایش ظرفیت نگهداری آب در خاک و رابطه آن با افزایش بهره وری آب کشاورزی ضرورت دارد این موضوع با مشارکت همه بخش های اجرایی و تحقیقاتی در قالب طرح کلان ملی در اولویت کاری قرار گیرد.

اکبری با اشاره به این که میزان مطلوب و بهینه ماده آلی خاک در منابع مختلف خاک و در اقلیم های مختلف کشور به طور اصولی و علمی تعیین و تبیین نشده است، گفت: استفاده از ظرفیت مالی بانک توسعه اسلامی در راستای کاهش گازهای گلخانه ای و نیز منابع اعتباری صندوق توسعه ملی برای اجرای این طرح باید پیگیری شود.

در این نشست، معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با اشاره به این که بر روی طرح های احرایی در حوزه خاک کمتر کار شده است، اظهار کرد: در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی ساختار ارائه طرح های جدید تحقیقاتی کاملا تغییر کرده است و از این پس طرح های کلان پژوهشی و مساله محور به منظور پاسخگویی به سوالات احصا شده در زمینه چالش های بخش کشاورزی به ویژه در حوزه خاک مد نظر قرار خواهد بود.

کامبیز بازرگان ادامه داد: طرح های تحقیقاتی زمانی از جامعیت برخوردار خواهد بود که با حضور نمایندگان بهره برداران، کارشناسان مسائل اقتصادی و اجتماعی، کارشناسان آموزش و ترویج و معاونت های ذیربط بررسی و تصویب شده باشد و در رسیدن به این مهم مشارکت همه زیربخش های اجرایی و تحقیقاتی ضروری است.

کد خبر: ۵۶٬۰۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha