۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۹
بسیاری از خطوط ریلی به مناطق مرزی متصل نیست
عضو کمیسیون عمران مجلس:

بسیاری از خطوط ریلی به مناطق مرزی متصل نیست

نجف‌زاده، عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: بسیاری از خطوط ریلی کشور به مناطق مرزی متصل نیست، حال این موضوع موجب شده که مزیت های نسبی کشور در حوزه های کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت به درستی شکوفا نشوند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، عادل نجف‌زاده، با اشاره به هشدار فعالان حوزه حمل و نقل ریلی درباره احتمال ورشکستگی مالی این بخش در آینده ای نزدیک، گفت: یکی از مزیت های کشور در حوزه حمل و نقل، زیرساخت های ریلی کشور است، البته به نظر می رسد که در این عرصه اقدامات جدی و مبتنی بر استراتژی کلان صورت نگرفته است.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی شاهدیم که بسیاری از خطوط ریلی کشور به مناطق مرزی متصل نیست، حال این موضوع موجب شده که مزیت های نسبی کشور در حوزه های کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت به درستی شکوفا نشوند، از این رو تقویت خطوط ریلی کشور زمینه را برای تقویت بخش ترانزیت کشور فراهم می کند.

ایران در عرصه توسعه حمل و نقل ریلی حتی از کشورهای پیرامونی خود نیز عقب تر است
وی افزود: به نظر می رسد که ایران در عرصه توسعه حمل و نقل ریلی حتی از کشورهای پیرامونی خود نیز عقب تر است و این نشان می دهد که بر اساس اسناد بالادستی، وزارت راه و شهرسازی باید عزم جدی تری در عرصه توسعه خطوط ریلی داشته باشد.

استفاده از ظرفیت های دانشگاهی برای به روز رسانی حمل و نقل ریلی کشور
نجف زاده ادامه داد: قطعا ما می توانیم با استفاده از ظرفیت های علمی و کارشناسی نخبگان در دانشگاه ها در جهت توسعه و به روز رسانی حمل و نقل ریلی کشور همتراز با کشورهای پیشرفته دنیا اقدام کنیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: موقعیت جغرافیایی کشور نشان می دهد که ایران ظرفیت های گسترده ای را در عرصه های مختلف حمل و نقل و ترانزیت دارا است، منتهی باید زیرساخت های لازم برای توسعه این بخش فراهم شود، از این رو با تکیه به توان داخلی می توان این مهم را محقق کرد، همان طوری که کارخانه های ما توانستند در سال های اخیر نسبت به تولید ریل راه آهن اقدام کنند.

کد خبر: ۵۵٬۹۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha