۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴
عرضه اولیه تپسی؛ اواسط زمستان در بورس
میلاد منشی‌پور مدیر عامل تپسی در گفتگو با بازار خبر داد

عرضه اولیه تپسی؛ اواسط زمستان در بورس

منشی‌پور معتقد است: «ورود به بورس به بالغ شدن هر شرکتی از جمله تپسی کمک می‌کند. یکی از مزایای این اتفاق، دسترسی ما به منابع جدید سرمایه است که منجر به رشد و توسعه شرکت خواهد شد.»

مژده باقری؛ بازارخبر بورسی شدن تپسی؛ به عنوان اولین نماینده از دل اکوسیستم استارتاپ‌ها هفته گذشته توسط مسعود خوانساری رییس اتاق بازرگانی ایران اعلام شد. خوانساری نام تپسی را به عنوان نخستین شرکت از چهار استارتاپی که برای ورودشان به بازار سهام تلاش کرده بودند معرفی کرد و افزود به زودی نماد تپسی در تابلوی ‌فرابورس جای می‌گیرد.

میلاد منشی‌پور مدیر عامل تپسی در گفتگو با خبرنگار تحلیل بازار در پاسخ به این سوال که زمان تقریبی عرضه نماد تپسی در فرابورس چه زمانی خواهد بود، می‌گوید: «زمان دقیق مشخص نیست؛ ولی پیش‌بینی می‌کنیم که نماد تپسی اواسط زمستان روی تابلوی بازار سرمایه برود.»

بالغ شدن شرکت‌ها به واسطه ورود به بورس
منشی پور معتقد است ورود به بورس به بالغ شدن هر شرکتی از جمله تپسی کمک می‌کند. او در این خصوص که اتفاق مهمی که تپسی با بورسی شدن به آن دست پیدا خواهد کرد، اینگونه توضیح می‌دهد: «ورود به بورس به بالغ شدن هر شرکتی از جمله تپسی کمک می‌کند. یکی از مزایای این اتفاق، دسترسی ما به منابع جدید سرمایه است که منجر به رشد و توسعه شرکت خواهد شد. سرمایه جذب شده، صرف توسعه زیرساخت‌های هسته اصلی تاکسی اینترنتی ما و وارد شدن به بازارهای جدید خواهد شد.»

شفافیت مالی یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های ورود شرکت‌ها به بورس است. ظاهرا در میان چند نماینده منتخب استارتاپی، در این خصوص تپسی شفاف‌تر عمل کرده که توانست به عنوان اولین شرکت وارد بورس شود. مدیر عامل تپسی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا این نظم و اصول در تپسی از روز اول با هدف بورسی شدن  ترتیب داده شده بود؛ تاکید می‌کند: «نظم و شفافیت مالی پیش از تصمیم برای ورود به بورس نیز جزو ارزش‌های تپسی بوده است. در واقع حتی اگر تپسی وارد بورس نمی‌شد نیز این شفافیت وجود داشت. همین موضوع کمک کرد که پس از تصمیم‌گیری برای ورود به بورس، تطبیق با شرایط پذیرش فرابورس سریع‌تر انجام شود و در نتیجه تپسی اولین استارتاپی باشد که در فرابورس پذیرفته می‌شود. با ورود تپسی به بورس، شفافیت در تپسی به حداکثر و میزان رگولاتوری به حد نهایی خود می‌رسد. این شفافیت اگر چه شاید چالش‌های مدیریتی خاص خود را هم داشته باشد، اما در نهایت به نفع همه است.»

چالاکی و سرعت رشد در ذات استارتاپ‌هاست
به اعتقاد بسیاری از مخالفان ورود استارتاپ‌ها به بورس، بورسی شدن شاید از چالاکی استارتاپ‌ها بکاهد. اما مدیر عامل تپسی معتقد است با ورود تپسی به بورس، تغییری در ساختار مدیریتی و نحوه کنترل شرکت ایجاد نخواهد شد. او در خصوص اینکه تپسی با چه راهکارهایی قرار است همانند سابق به سرعت رشد خود ادامه دهد، می‌گوید: «هر چند ممکن است قوانین دست و پاگیری هم وجود داشته باشد، اما چالاکی و سرعت رشد در ذات استارتاپ‌ها و به ویژه تپسی است و با یک برنامه‌ریزی درست و دقیق می‌توان مانع رخ دادن این اتفاق شد.

علاوه بر این تجربه جهانی حضور استارتاپ‌ها در بورس نشان می‌دهد که این نظر چندان درست نیست و ورود به بورس نه تنها مانع سرعت رشد آن‌ها شده که حتی این سرعت را افزایش داده است. در نتیجه این موضوع از چالش‌های مورد توجه ما نخواهد بود.»

منشی‌پور در انتها و در خصوص برنامه‌های آتی تپسی اینگونه توضیح می‌دهد: «در حال حاضر مهمترین رویداد پیش روی تپسی فرآیند عرضه سهام در فرابورس است و به دنبال آن اهداف توسعه‌ای که از جذب این سرمایه داریم، پیگیری خواهد شد. مهمترین بخش این اهداف را تقویت زیرساخت‌های توسعه و ورود به بازارهای مجاور و غیرمجاور خواهند بود. در این مدت هم تپسی همچون گذشته مسئولیت سنگین ارائه سرویس با کیفیت و امن به مسافران و سفیران و افزایش قابلیت‌های خود را ادامه خواهد داد.»

کد خبر: ۵۵٬۹۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha