۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲
معافیت مالیات حقوق سال آینده تعیین شد

معافیت مالیات حقوق سال آینده تعیین شد

براساس جزئیات پیش نویس لایحه بودجه سال آینده، سقف معافیت مالیات حقوق کارکنان دولتی و خصوصی، به طور سالانه ۴۸ میلیون تومان در نظر گرفته شد.

به گزارش بازار، طبق جزئیات پیش نویس لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ معافیت مالیاتی حقوق کارکنان دولتی و غیردولتی برای سال ۴۸ میلیون تومان و ماهانه تا ۴ میلیون تومان از مالیات معاف خواهد شد.

براساس جزء ۵ تبصره ۱۲ لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ سقف معافیت مالیاتی موضوع ماده ۸۴ قانون مالیاتهای مستقیم در سال ۱۴۰۰ سالانه مبلغ چهارصد و هشتاد میلیون ۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال تعیین می شود. نرخ مالیات بر درآمد حقوق کارکنان دولتی و غیردولتی اعم از حقوق و مزایای فوق العاده، موضوع ماده ۸۵ قانون مالیاتهای مستقیم به صورت مازاد بر مبلغ مذکور تا یک و نیم برابر آن مشمول مالیات سالانه ده درصد %۱۰ و نسبت به مازاد یک و نیم برابر تا دو و نیم برابر آن مشمول مالیات سالانه پانزده درصد %۱۵ و نسبت به مازاد دو و نیم برابر تا چهار برابر آن مشمول مالیات سالانه بیست درصد %۲۰ و نسبت به مازاد چهار برای مشمول مالیات بیست و پنج درصد ۲۵ اصلاح می گردد. تبصره های ۱ و ۲ قانون اصلاح ماده ۱۲ قانون مالیاتهای مستقیم مصوب ۱۳۹۶/۴/۲۷ به قوت خود باقی است.

میزان معافیت مالیات سالانه مستغلات اشخاص فاقد درآمد موضوع ماده ۵۷ قانون مالیاتهای مستقیم و مالیات بر درآمد مشاغل موضوع ماده ۱۰۱ قانون مالیاتهای مستقیم، سالانه به مبلغ سیصد و شصت میلیون ۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال اصلاح می شود.

کد خبر: ۵۵٬۹۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha