۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷
آغاز توزیع گسترده روغن نباتی در بازار/ افزایش ۳ برابری خرید باعث کمبود روغن نباتی شد
دبیرانجمن صنایع روغن نباتی خبر داد

آغاز توزیع گسترده روغن نباتی در بازار/ افزایش ۳ برابری خرید باعث کمبود روغن نباتی شد

دبیر انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران با بیان اینکه با آغاز توزیع گسترده روغن نباتی در بازار بزودی کمبود آن برطرف می شود، گفت: افزایش خرید سه برابری مردم زمینه کمبود روغن نباتی را در فروشگاه ها و بازار فراهم کرد.

بازار، گروه اصناف: امیرهوشنگ بیرشک روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار بازار افزود: آمار فروشگاه های زنجیره ای در سطح کشور نشان می دهد که در آبان ماه سال جاری نسبت به آبان سال گذشته فروش روغن نبانی نیمه جامد در فروشگاه های زنجیره ای سه برابر افزایش یافته است.

دبیرانجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران اظهارداشت: آمار فروشگاه های زنجیره ای در مهرماه نسبت به شهریورماه سال جاری نیز نشان می دهد که فروش روغن نباتی در این فروشگاه ها ۲.۵ برابر شده است.  

توزیع روغن نباتی به صورت گسترده در سطح کشور آغاز شده است 
بیرشک بیان کرد: با افزایش تولید کمبود روغن نباتی در بازار در آستانه مرتعف شدن است و بزودی و حداکثر تا ۱۰ روز آینده روغن نباتی نیمه جامد در سطح کشور کمبودش برطرف می شود.

وی با اشاره به نبود کمبود روغن مایع در بازار گفت: در بازار روغن مابع کمبودی ندارد اما کمبود روغن نباتی نیمه جامد که مصرف آن در استان های سردسیر و استان های مرزی بیشتر است بزودی مرتفع می شود.

دبیرانجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران اظهارداشت: با افزایش عرضه روغن نباتی در بازار قیمت آن نیز کاهش یافت به طوری که یک حلب ۱۶ کیلویی آن که ۳۶۰ هزار تومان به فروش می رسید روز گذشته قمیت آن به کمتر از ۲۲۰ هزار رسید و با اشباع بازار قیمت آن به قیمت های مصوب برمی گردد.

۵۰ تولید کننده روغن در تلاشند در بازار کمبودی نداشته باشیم 
بیرشک بیان کرد: در صورتی که عطش خرید مردم کمتر شود روغن در بازار کمبودی نخواهد داشت در حالی که پیش از این ۵۰ تولید کننده روغن مایع و نیمه جامد هرچه تولید کرده بودند مردم خریدند.

وی با بیان اینکه هم اکنون در شهرهای بزرگ از جمله تهران، مشهد، شیراز، اصفهان، ساری، رشت و تبریز کمبودی روغن نباتی نداریم گفت: با توزیع روغن نباتی در مابقی شهرها کمبود آن در بازار بزودی مرتفع خواهد شد.

عرضه روغن در بازار از چهار روز پیش با قیمت جدید 
بیرشک از افزایش قیمت ۱۰ درصدی روغن مایع و ۱۳ درصدی روغن نباتی نیمه جامد در کشور خبر داد و گفت: با ابلاغ افزایش قیمت روغن از روز پنجشنبه تولید روغن نباتی و روغن مایع با قیمت جدید در کارخانه ها آغاز شد و هم اکنون با قیمت جدید روغن در بازار توزیع می شود.

دبیرانجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران یادآورشد: در ۷ ماهه نخست امسال  یک میلیون تن روغن نباتی و مایع در بازار توزیع شده است و هم اکنون که در اوایل آذرماه سال جاری هستیم میزان توزیع روغن در بازار به یک میلیون و ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار تن رسیده است.

مصرف روغن به طور متوسط ماهانه تا ۱۵۰ هزار تن در کشور 
وی، مصرف ماهانه روغن نباتی و مایع را در کشور به طور متوسط بین ۱۳۰ تا ۱۵۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: ۵۰ تولید کننده روغن در کشور همواره تلاش می کنند بازار با کمبودی مواجه نشود و روغن به وفور در تمام فروشگاه ها در سطح کشور به مردم عرضه شود.

بیرشک تصریح کرد: قیمت ها در بازار با عرضه و تقاضا تعیین می شود و هرچه تولید و عرضه کالایی در بازار کم شود به علت تقاضا قیمت آن افزایش پیدا می کند و روغن نیز از این قاعده مستثنی نیست.

تحویل مواد اولیه توسط شرکت بازرگانی دولتی برای تولید روغن 
دبیرانجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران در پاسخ به سوال خبرنگار بازار مبنی بر تامین مواد اولیه مورد نیاز برای تولید روغن در کشور گفت: در نشستی که اخیرا در وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد مقرر گردیده که شرکت بازرگانی دولتی در تحویل مواد اولیه از محل ذخایر خود برای تولید روغن به تولید کنندگان کمک کند.

کد خبر: ۵۵٬۹۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha